معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اعطای تسهیلات مشاغل روستایی

8 اردیبهشت 1397

اعطای تسهیلات مشاغل روستایی در دستور کار قرار دارد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم حمایت از کالای تولید داخل گفت: اعطای تسهیلات مناسب به مشاغل روستایی در دستور کار قرار دارد.

محمد رضا پور ابراهیمی در نشست شورای اداری شهرستان انار افزود: در نشست امروز (جمعه) که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شد از نزدیک شاهد مشکلات و مسائل مختلف فعالان اقتصادی منطقه بودیم .
وی ادامه داد: از مصوبات این نشست پیگیری موضوع استمهال وامهای کشاورزی بود که به دلیل گرمای زود رس محصول پسته این شهرستانها دچار خسارات فراوانی شده است.
وی با اشاره به پیگیری مشکلات اقتصادی شهرستان توسط مجلس شورای اسلامی و دولت تصریح کرد: افرادی که از دولت مطالبه دارند می توانند مطالبه خود را با طلبی که از دولت دارند جایگزین و تسویه کنند.
وی با بیان اینکه موضوع ایجاد منطقه ویژه اقتصادی انار مورد بررسی قرار گرفته است افزود: شرکت مس رفسنجان به عنوان سرمایه گذار اصلی اعلام آمادگی نموده است وایجاد منطقه ویژه اقتصادی مراحل قانونی آن دردست اقدام است.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به منظور پیگیری موضوع های مرتبط با مسائل بخش صنعتی انار و واحدهای صنعتی که در این بخش دچار مشکلاتی در زمینه مسایل بانکی و مالیاتی هستند باید مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.
مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی ویژه اقتصادی کشور نیز در این نشست با اشاره به مناطق ویژه اقتصادی و تاثیر آن بر توسعه شهرستانها افزود: در صورت راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی باید از یک وحدت رویه و عملکرد واحد برخوردار بوده و اولویت آن علاوه بر تامین بازار داخلی، بدنبال فروش در بازارهای خارجی و جهانی باشد.
مرتضی بانک افزود: در صورت راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان ها باید از یک وحدت رویه و عملکرد واحد برخوردار باشند.
بانک افزود: اولویت ایجاد این مناطق باید علاوه بر تامین بازار داخلی، بدنبال فروش در بازارهای خارجی و جهانی باشد.
نماینده مردم انار و رفسنجان نیز گفت: زیر ساخت های مناسب با احداث منطقه ویژه اقتصادی احداث می شود.
احمد محمدی انارکی افزود: با وجود شرکت ملی مس به عنوان معین اقتصادی فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری و اشتغال فراهم خواهد شد.
فرماندار انار نیز با اشاره به تخریب تقریبا کامل محصول پسته امسال در اثر نوسانات جوی گفت: به دلیل بدهی بانکی کشاورزان و عدم جبران آن توسط محصول تخریب شده و تک محصولی بودن شهرستان و مشکل اقتصادی منطقه و به تبع عدم توانایی کشاورزان جهت تامین هزینه ترمیم و بازسازی باغات و همچنین افت سطح کیفی و کمی آبهای زیر زمینی، شهرستان انار با یک بحران مواجه است.
علی زهرودی افزود: در صورت مدیریت نشدن مشکلات منطقه توسط دولت و مجلس، این بحران منجر به مهاجرت انبوه خواهد شد.
وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت مناسب شهرستان در مسیر ترانزیتی و نزدیکی به استان یزد به عنوان یک استان صنعتی ، مساعدت دولت و مجلس جهت صنعتی شدن شهرستان را می طلبد.
همچنین اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دومین روز سفر خود به استان کرمان امروز جمعه با سفر به منطقه نوق از خانه پدری آیت الله هاشمی رفسنجانی و جاذبه های طبیعی این منطقه بازدید کردند.
۵۰۵۴
اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه وارد استان کرمان شدند و ضمن نشست با فعالان اقتصادی رفسنجان در نشست شورای اداری شرکت کردند.

  • 8 اردیبهشت 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011