معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

ثبت ۲۴۰ هزار طرح اشتغال روستایی و فراگیر

15 اردیبهشت 1397
ثبت 240 هزار طرح اشتغال روستایی و فراگیر

رسته‌هایی که برای اشتغال سال گذشته مورد مطالعه قرار گرفت مبنای اصلی دولت در اشتغال زایی امسال برای استان‌های مختلف است، این رسته‌ها محدودیت منابع دولتی را مشخص و بر همان اساس برنامه‌ریزی‌های لازم برای اشتغال زایی صورت می‌گیرد براین اساس بنا داریم تا برای امسال سیاست گذاری‌های ملی را به سمت سرمایه‌گذاری محلی حرکت دهیم.

مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کار: توسعه صادرات غیرنفتی و سرمایه‌گذاری محلی از جمله اقدامات دولت برای ایجاد اشتغال پایدار است. علاء‌الدین ازوجی، مدیرکل توسعه اشتغال وزارت کار گفت: در سنوات گذشته بودجه صنعت در بخش اشتغال زایی کم بود که سال گذشته این میزان رشد قابل قبول داشت به‌طور کلی بخش اعظم اشتغال کشور در حوزه خدمات است.
وی افزود: در سال ۹۷ برنامه اشتغالی که دولت در نظر دارد این است که منابع کشور در یک جا تجمیع شده و همه بخش‌های مرتبط با دولت خود نیز طرح اشتغال خود را تنظیم کنند. تحریک تقاضای داخلی و توسعه صادرات غیرنفتی، نوسازی و بازسازی صنایع، سرمایه گذاری‌های محلی، اولویت‌بندی استانی و نیز جهت‌گیری منابع مالی از جمله اقدامات دولت برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور است.
براساس آمارهای موجود ۸۵۰ هزار نفر به‌عنوان ورودی جدید به عرصه اشتغال کشور قرار دارند که بیش از ۸۰ درصد آنها فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.
علاء‌الدین ازوجی گفت: رسته‌هایی که برای اشتغال سال گذشته مورد مطالعه قرار گرفت مبنای اصلی دولت در اشتغال زایی امسال برای استان‌های مختلف است، این رسته‌ها محدودیت منابع دولتی را مشخص و بر همان اساس برنامه‌ریزی‌های لازم برای اشتغال زایی صورت می‌گیرد براین اساس بنا داریم تا برای امسال سیاست گذاری‌های ملی را به سمت سرمایه‌گذاری محلی حرکت دهیم.
وی افزود: حدود ۲۴۰ هزار طرح‌ اشتغال روستایی و فراگیر ثبت شده است، اولویت‌بندی هر استان نیز مبتنی بر منابع آبی کمتر است. در حال حاضر رسته‌هایی برای دولت از اولویت بالایی برخوردارند که به این حوزه کمترین آسیب را می‌رسانند. او گفت: از سال ۹۲ تا ۹۶ به‌طور متوسط برای ۵۱۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است.
در اقدامات اخیر دولت درجه آسیب‌پذیری اشتغال نیز کاهش یافته که این امر به اشتغال پایدار کمک می‌کند که این اتفاق فرخنده‌ای برای اشتغال کشور محسوب می‌شود. وی گفت: براساس آمارهای موجود ۸۵۰ هزار نفر به‌عنوان ورودی جدید به عرصه اشتغال کشور قرار دارند که بیش از ۸۰ درصد آنها فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند. از این‌رو برای اشتغال زایی این گروه تحصیلکرده باید با مداخلات سیاسی زمینه اشتغالشان ایجاد شود.

  • 15 اردیبهشت 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011