معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

سامانه ساخت و ساز مسکن روستایی در فارس راه اندازی شد

20 اردیبهشت 1397
سامانه ساخت و ساز مسکن روستایی در فارس راه اندازی شد

شیراز – سرپرست دفتر فناوری اطلاعات بنیاد مسکن کشور از راه اندازی سامانه ساخت و ساز مسکن و نظام فنی روستایی در استان فارس خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، یوسف نعیمی در همایش بازآموزی سامانه جامع مدیریت ساخت و ساز و نظام فنی روستایی اظهار داشت: هر فرد روستایی می‌تواند با دسترسی به اینترنت خانگی یا کافی‌نت‌ها همه امور ثبت‌نام ساخت و ساز روستایی، تقاضا، ثبت‌نام و درخواست خود را از طریق سامانه ارائه بدهد اظهار داشت: سامانه الکترونیک با ارائه کد رهگیری به روستایی و متقاضی همه فعالیت‌ها را به صورت سیستماتیک انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه کاهش رفت و آمدها و صرفه‌جویی در وقت با استفاده از این سامانه‌ها قطعا اثرات مثبتی دارد اظهار داشت: برخی روستاها ۶۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتر با مراکز استان‌ها فاصله دارند، حداقل سه تا چهار ساعت باید طی کنند تا به مرکز استان برسند، با توسعه خدمات فناوری و ایجاد زیرساخت‌ها همه این رفت و آمدها حذف شده است.

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: برای تعیین وضعیت زمین و دریافت وام و صدور سند و همه خدماتی که بنیاد ارائه می‌کند دیگر نیازی به حضور فیزیکی افراد نیست و متقاضی با دریافت یک کد رهگیری همه فعالیت‌ها را به صورت سیستماتیک دنبال می‌کند، تقاضاها در این سامانه با شفافیت بررسی می‌شود و به دهیاران هم رونوشت داده می‌شود و آنها هم دسترسی دارند به همه داده‌هایی که در سیستم ثبت شده است.

نعیمی گفت: توسعه فناوری در مناطق روستایی خیلی جدی گرفته شده است، باید هم جدی گرفته شود، همه ارگان‌های دیگر هم در این رابطه وارد عرصه شده‌اند، بنیاد مسکن نگران توسعه فناوری در سایر دستگاه‌ها و حوزه‌ها نیست در عین حال ما هم در این عرصه ورود کرده‌ایم و خدمات را مبتنی بر وب و سامانه ثبت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تابوی عدم ارتباطات بین بخشی در بنیاد مسکن شکسته شده و ارتباطات منسجم و با ایمنی و امنیت بالا در حال انجام است، گفت: پاسخگویی به استعلام‌ها برای اعطای انشعاب آب و برق و سایر خدمات، همه در زیر ساخت‌ها دیده شده است.

سرپرست دفتر فناوری اطلاعات بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه عمران روستایی و مسکن روستایی در این رابطه متحول خواهد شد و انقلابی در تسریع روند کار ایجاد می‌گردد، افزود: کار فیزیکی و پاسخ به استعلام‌ها به صورت فیزیکی با فراگیر شدن سامانه‌ای الکترونیک و فناوری اطلاعات در روستاها به طور کامل حذف خواهد شد و همه فعالیت‌ها و پیگیری‌ها در سامانه به صورت الکترونیک دنبال می‌شود.

عطاالله زمانی مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس، برخی از قابلیت‌های توسعه فناوری اطلاعت در استان فارس را تشریح کرد و گفت: بنیاد مسکن ورود به سامانه‌های الکترونیک و فناوری در روستاها را آغاز کرده است و بیش از ۳۰ درصد از اطلاعات حوزه عمران روستایی به سامانه وارد شده است.

  • 20 اردیبهشت 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011