معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

تولید برق در دهیاری استان تهران با خورشید

24 تیر 1397
تولید برق در دهیاری استان تهران با خورشید

نخستین دهیاری استان تهران با نصب صفحات انرژی خورشیدی موفق شد علاوه برتامین برق مورد نیاز خود بخشی از آن را به اداره برق بفروشد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، در مراسم آغاز به کار صفحات خورشیدی دهیاری روستای محمد آباد عربها ی ورامین که با حضور معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برگزارشد دهیار این روستا اعلام کرد با استفاده ازاین فناوری برق سه طبقه ساختمان دهیاری تامین و ماهانه ۱۰ میلیون ریال به شرکت توزیع نیروی برق منطقه فروخته می شود.

رئیس برق منطقه ای ورامین نیز در این مراسم با اشاره به مجاورت این شهرستان با کویر مرکزی گفت : این منطقه موقعیت مناسبی برای تولید برق از نیروی خورشید برخوردار است و حمایت از بخش خصوصی برای ساخت نیروگاه های برق خورشیدی می تواند بسیاری از مشکلات کمبود انرژی به ویژه در ایام تابستان را برطرف کند.مسلم حاجی مزدرانی افزود: میزان مصرف برق شهرستان ورامین در اوج مصرف ۱۶۳ مگاوات است که به طور میانگین هر خانه شخصی در ساعت ۵ کیلووات برق مصرف می کند.

گزارش ویدئویی این خبر 

وی به طرح نصب پنل های خورشیدی درمنازل شخصی اشاره وتاکیدکرد: علاوه بر بخش خصوصی به صورت کلان در احداث نیروگاه های خورشیدی، افراد نیز می توانند با نصب پنل های خورشیدی بر روی منازل خود، علاوه بر فروش برق تولیدی به برق منطقه ای به قیمت هر کیلووات ۸۰۰ تومان، برق مورد نیاز خود را نیز تولید کنند.

حاجی مزدرانی هزینه نصب این پنل ها را ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: شهروندان می توانند با این روش برق مورد نیاز منزل خود را تأمین و در دراز مدت در بسیاری از هزینه های مصرفی صرفه جویی کنند ضمن این که این امر می تواند به کاهش جبران کمبود انرژی و جلوگیری از قطعی برق کمک شایانی کند.

رییس برق منطقه ورامین با اشاره به نصب پنل خورشیدی در دهیاری روستای محمدآباد گفت: اجرای این طرح با هزینه ای بالغ بر ۲۵۰ میلیون ریال برای نخستین بار در استان تهران صورت گرفته است که می تواند الگوی مناسبی برای دیگر دهیاری ها در تولید برق از انرژی خورشیدی باشد.

ورامین در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران است.

 

 

 

 

انرژی خورشیدی چیست؟

انرژی خورشیدی منحصربه‌فردترین منبع انرژی تجدیدپذیر در جهان است و منبع اصلی تمامی انرژی‌های موجود در زمین است. انرژی خورشیدی به صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌تواند به اشکال دیگر انرژی تبدیل گردد. به‌طور کلی انرژی متصاعد شده از خورشید در حدود ۱٫۳ x 10۱۸ ژول در ثانیه است.

انرژی خورشید همانند سایر انرژی‌ها بطور مستقیم یا غیر مستقیم می‌تواند به دیگر اشکال انرژی همانند گرما و الکتریسیته و… تبدیل شود. اما موانعی شامل (ضعف علمی و تکنیکی در تبدیل بعلت کمبود دانش و تجربه میدانی – متغیر و متناوب بودن مقدار انرژی به دلیل تغییرات جوی و فصول سال و جهت تابش – محدوده توزیع بسیار وسیع) موجب شده تا استفاده کمی از این انرژی صورت گیرد.

استفاده ازمنابع عظیم انرژی خورشید برای تولید انرژی الکتریسته، استفاده دینامیکی، ایجاد گرمایش محوطه‌ها و ساختمان‌ها، خشک کردن تولیدات کشاورزی و تغییرات شیمیایی و… اخیراً شروع گردیده‌است.

  • 24 تیر 1397
  • |
  • دیدگاه
  • |
  1. اکبر همتی عطایی گفت:

    سلام
    دهیار هستم، میخواستم در مورد شرایط پنل خورشیدی بدونم. در منطقه ای که ما زندگی میکنین واقعا شرایط این پنلو داره یعنی منطقه ای با وسعت زیاد و گرمای مناسب .جهت اقدام بعنوان اشتغال در سطح منطقه ایجاد کنم از کجا باید شروع بکار و آیا دولت هم همکاری میکنه در این زمینه یا نه
    با سپاس
    خراسان رضوی _شهرستان سبزوار_بخش
    روداب_روستای ذوالفرخ
    تلفن:۰۹۱۰۵۶۳۴۳۸۴_۰۵۱۹۵۰۰۳۰۳۶

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011