معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

پرداخت وام خوداشتغالی به روستائیان

21 شهریور 1397

پرداخت وام خوداشتغالی به روستائیان:  تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان وام خوداشتغالی به روستائیان پرداخت شده است.


پرداخت وام خوداشتغالی به روستائیان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری با بیان اینکه اشتغال‌زایی در حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری در روستاها مشمول دریافت وام است، گفت: تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان وام خوداشتغالی به روستائیان پرداخت شده است.

 

ابوالفضل رضوی امروز در نشست صمیمی با شورایاران و دهیاران اسلامشهر در بررسی مشکلات روستائیان با بیان اینکه اسلامشهر بعد از ری بیشترین جمعیت روستایی را در استان تهران با جمعیتی بالغ بر ۳۶ هزار نفر داراست، اظهار داشت: بدترین تفکر این است که روستاها تبدیل به محل خواب شود، روستاها زمانی توسعه پیدا می‌کند که تولید داشته و ارزش افزوده نصیب روستائیان کند.

وی با اشاره به برخی سرمایه‌هایی که در روستاها وجود دارد تأکید کرد: محیط‌زیست مناسب و شرایط زیست محیطی خوب از سرمایه‌هایی است که در شهرها وجود ندارد و یکی از ظرفیت‌های مهم روستاها است که در بسیاری از سرمایه‌ها روستا‌ها با شهر برابری می‌کند.

 

 

مشارکت اقتصادی در روستاها سد مهاجرت روستائیان به شهرها است

پرداخت وام خوداشتغالی به روستائیان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری افزود: به‌دلیل اینکه نتوانسته‌ایم شرایطی را برنامه‌ریزی و مهیا سازیم تا سرمایه نیروی انسانی در روستا بماند روستائیان به شهرها مهاجرت کرده‌اند؛ از این‌رو بخشداران موظف هستند به‌جای رهنمون دادن، اجرا را در دستورکار خود قرار داده و جلب مشارکت اقتصادی را در روستاها رواج دهند.

 

رضوی با اشاره به وام خوداشتغالی که در اختیار روستائیان قرار گرفته تصریح کرد: بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان به متقاضیان روستایی بابت اشتغال پرداخت شده و اگر در روستاهای اسلامشهر کسی موفق به دریافت وام نشده بنده جز شرمندگی چیزی ندارم.

 

وی شرط تداوم و توسعه و پویایی را مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی خواند و گفت: اقتصاد ما زمانی پویا و فعال می‌شود و اشتغال به حد نرمال می‌رسد و بیکاری ریشه‌کن می‌شود که اقتصاد مردمی باشد و وزن مردم در فعالیت‌های اقتصادی سنگین‌تر از وزن دولت و دستگاه‌های عمومی باشد.

پرداخت وام خوداشتغالی به روستائیان

 

عشایر و روستائیان مرزنشین وام ۴ درصد دریافت می‌کنند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری همچنین اظهار داشت: در دولت برای عشایر و روستائیان مرزنشین وام ۴ درصد و روستائیان دور از مرزها وام ۶ درصد تا سقف ۶ میلیارد تومان درنظر گرفته شده که دوره پرداخت آن شش ساله می‌باشد.

 

رضوی فعالیت‌های اشتغال‌زایی پایدار روستائیان را شامل دریافت وام دانست و افزود: صنایع دستی، گردشگری، فناوری مواد معدنی، دامپروری و کشاورزی ژنتیک از جمله فعالیت‌های اقتصادی است که مشمول دریافت وام در روستا شده است، علاوه بر این در نواحی صنعتی نیز وام سرمایه در گردش تا سقف یک میلیارد تومان با کارمزد ۱۰درصد و بازپرداخت ۱۸ ماهه برای شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر در اختیار صنعتگران قرار گرفته است.

  • 21 شهریور 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011