معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

برق‌رسانی به ۲۵۰۰ روستای کشور از طریق انرژی‌های تجدید پذیر

20 آبان 1397

تعداد روستاهای برق‌دار شده تا پایان مهرماه به ۵۷ هزار و ۹۵ روستا با تعداد چهار میلیون و ۴۹۷ هزار خانوار رسیده است که از این تعداد برق ۲۲۹ روستا با دو هزار و ۵۳۶ خانوار از طریق سیستم‌های انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شده است.

رسیدگی به وضعیت مناطق محروم در برنامه‌های صنعت برق کشور دارای اولویت خاصی است. در این میان جامعه روستایی کشور از متعهدترین، زحمتکش‌ترین و کم‌توقع‌ترین اقشار جامعه است و برق‌رسانی به روستاها می‌تواند نقش به سزایی در زدودن چهره محرومیت و افزودن به توانمندی‌های روستاییان ایفا نماید.

از این رو از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه تعداد ۶۵ روستا با ۷۵۸ خانوار از نعمت برق برخوردار شده‌اند که برای برقرسانی به این روستاها ۱۰۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۴۲ کیلومتر شبکه فشار ضعیف روستایی احداث و تعداد ۹۷ دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت ۳.۱ مگاولت آمپر نصب شده است.

بدین ترتیب تعداد روستاهای برق‌دار شده تا پایان مهرماه به ۵۷ هزار و ۹۵ روستا با تعداد چهار میلیون و ۴۹۷ هزار خانوار رسیده است که از این تعداد برق ۲۲۹ روستا با دو هزار و ۵۳۶ خانوار از طریق سیستم‌های انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شده است.

همچنین طی سال‌های اخیر تعداد سه هزار و ۲۶۰ خانوار عشایری و کوچ‌نشین در برخی از مناطق کشور از طریق دستگاه‌های تولید برق خورشیدی قابل‌حمل برق‌رسانی شده است.

براین اساس تاکنون ۹۸ درصد روستاهای کشور و ۹۹ درصد خانوارهای مناطق روستایی از نعمت برق برخوردار شده‌اند.

  • 20 آبان 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011