معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

ثبت ۹ روستای استان کردستان در فهرست ملی

22 بهمن 1397
ثبت 9 روستای استان کردستان در فهرست ملی

فرماندار سنندج ضمن اعلام ثبت ۹ روستای استان کردستان در فهرست ملی ، گفت: این اتفاق، بستر خلق ثروتی عظیم از ظرفیت‌های فرهنگی منطقه را برای کردستان فراهم می‌سازد.محمدابراهیم زارعی روز یک شنبه در جریان پروژه گازرسانی به روستای هشمیز از توابع بخش سیروان که با حضور فرمانده سپاه پاسداران سنندج و مدیرعامل شرکت گاز کردستان برگزار شد. با اشاره به اینکه مسئولین خدمتگزاران مردم هستند، اظهار داشت: انقلاب ما مردمی‌ترین انقلاب دنیاست و به همین خاطر باید از مشارکت مردم به عنوان سرمایه ملی در راستای توسعه استفاده کرد.
فرماندار سنندج عنوان کرد: کردستان یک استان سبز است و اگر نعمت گاز به تمام نقاط آن کشیده شود، طبیعت این استان کمترآسیب می‌بیند.
زارعی با اذعان به اینکه پس از انقلاب دولت و نظام عملیات گازکشی به مناطق صعب‌العبور و کوهستانی را در راستای ارائه خدمت، اجرایی کردند، گفت: این اتفاق مبارک با وجود تحریم‌هایی که از ابتدای انقلاب بر کشور سایه افکنده بود، محقق شد.
او با تأکید بر اینکه با استفاده از داشته‌هایمان برای ارائه خدمت، کوتاهی نکرده‌ایم، تصریح کرد: تمامی این اتفاقات مبارک با همکاری مردم و همراهی شوراهای روستا و پیگیری مشکلات دست یافتنی شد.
زارعی با تأکید بر اینکه مردمان منطقه سیروان ثروت کم نظیری دارند، ادامه داد: ۹ روستای استان کردستان در فهرست ملی ثبت شده‌اند که این اتفاق، بستر خلق ثروتی عظیم از ظرفیت‌های فرهنگی منطقه را برای کردستان فراهم می‌سازد.
فرماندار سنندج با بیان اینکه ثبت روستاها به عنوان سرمایه‌های ملی با نگاه ویژه به حفاظت محیط زیست، معماری و بافت سنتی روستاها، زبان و آداب و رسوم و همچنین بهره از ظرفیت های بومی و محلی لحاظ شود، افزود: با این اقدامات مانع خروج روستاها از گنجینه آثار ملی خواهیم شد.
اوبا ذکر اینکه در طول این ۴۰ سال با وجود مشکلات و سختی ها، دولت توانسته خدمت کند، گفت: تلاش تمامی نیروهای امنیتی، انتظام و نظامی بستر ساز استقرار امنیت پایدار بوده و در سایه همین امنیت پایدار بود که فعالیت های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و توسعه ای در کردستان دنبال شد.
زارعی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره ۲۰ شهید روستای هشمز، گفت: جوانان و نوجوانان این روستا باید همت خود را به کار بسته تا با حفظ و صیانت از داشته‌هایشان، ظرفیت توسعه منطقه سیروان را فراهم سازند.
او تحقق این مهم را نیازمند جذب گردشگران با تکیه بر پتانسیل‌های منطقه دانست و خاطرنشان کرد: پروژه های کلانی در منطقه سیروان در دست پیگیری است که تلاش می شود بسترهای زیرساختی آنها نیز فراهم گردد.
فرماندار سنندج در پایان انرژی گاز را یکی از بسترهای توسعه ای در منطقه عنوان کرد و یادآور شد: امید است مردم به عنوان حافظان ثروت ملی و منطقه ای در کنار مسئولین نیاز توسعه ای منطقه و استان را تسریع بخشند.

به گزارش خبرگزاری برنا .

  • 22 بهمن 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011