معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اجرای طرح هادی در ۱۳۳ روستای قم

26 بهمن 1397
اجرای طرح هادی در 133 روستای قم

داریوش بلدی بیان کرد :  ۱۱۸ روستایی که طرح هادی در آن ها اجرا شده است بالای ۲۰ خانوار و ۱۵ روستا نیز کمتر از ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

وی اضافه کرد: طرح هادی در ۲۲ روستا در بخش جعفرآباد ، ۳۷ روستا در بخش خلجستان ، ۲۷ روستا در بخش مرکزی، ۱۸ روستا در بخش کهک و ۲۹ روستا نیز در بخش سلفچگان اجرایی شده است.

به گفته وی، طرح هادی روستایی ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش روستا و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی تعیین می نماید.

بلدی بیان کرد: تاکنون ۱۵ هزار و ۸۳۵ جلد سند مالکیت در ۷۷ روستا و همچنین چهار هزار و ۸۸۱ قطعه زمین در ۵۸ روستای استان قم به روستاییان واگذار شده است.

وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تشویق و تسهیل ساخت و ساز مسکن روستایی و بهسازی و عمران بافت مسکونی و هدایت توسعه فیزیکی موزون در روستاها و یا برای جابه جایی روستاهای در معرض خطر تخریب و بازسازی مناطق سانحه دیده نسبت به مطالعه، شناسایی و تهیه زمین مورد نیاز در روستاها با اولویت زمین های دولتی تملک، تفکیک و به روستاییان واگذار نموده است.

به گفته وی، در این ایام دهه فجر ۶ طرح هادی روستایی در روستاهای دیزیجان از توابع بخش سلفچگان، دولت و پاچیان از توابع بخش جعفریه، ورجان و خورآباد از توابع بخش کهک و وشاره از توابع بخش دستجرد به بهره برداری خواهد رسید.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، استان قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی قم بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می کنند.

به گزارش قم نیوز

  • 26 بهمن 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011