معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

عدم استقبال از سرمایه‌گذاری در بخش ” آب و فاضلاب روستایی”

7 اسفند 1397
عدم استقبال از سرمایه‌گذاری در بخش " آب و فاضلاب روستایی"

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه گفت : سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری در بخش ” آب و فاضلاب روستایی” استقبال نمی‌کنند.
فرامرز شوهانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه آب و فاضلاب روستایی نیازمند اعتبارات زیادی است و اعتبارات فعلی جوابگو نیست، گفت : نیازمند مشارکت بخش خصوصی در این زمینه هستیم.
وی گفت : از آنجایی که سرمایه‌گذاری درحوزه آب و فاضلاب روستایی سودآور نیست، در نتیجه سرمایه‌گذاران استقبال چندانی برای ورود در این زمینه ندارند.
شوهانی تاکید کرد: برای مثال برای تامین آب برخی از روستا‌ها فراخوان دادیم و حتی اعلام کردیم بعد از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، آبی که برای روستا‌ها تولید شود را به صورت تضمینی خریداری می‌کنیم، اما باز هم سرمایه‌گذاری پای کار نیامد.
وی یکی از بخش‌های مهم دیگری که امکان اجرای پروژه‌های آن با همکاری بخش خصوصی و به صورت مشارکتی وجود دارد را حوزه فاضلاب روستا‌ها دانست.
شوهانی سپس اشاره‌ای به وضعیت پوشش فاضلاب روستا‌ها در استان داشت و بیان اینکه کرمانشاه در زمینه پوشش شبکه فاضلاب روستا‌ها از میانگین کشور جلوتر است، ادامه داد: در کل کشور فقط ۶۰ روستا دارای شبکه فاضلاب هستند که جمعیت تحت پوشش آن‌ها نیم درصد روستاییان را در برمی‌گیرد.
وی اظهار کرد: هم اکنون در کرمانشاه شش روستا با ۱.۲ درصد از جمعیت روستایی استان تحت پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب هستند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه از در دست اجرا بودن پروژه فاضلاب در تعدادی از روستا‌های استان هم خبر داد و عنوان کرد: در سه روستا پروژه شبکه فاضلاب به صورت مشارکتی در دست اجرا است.
شوهانی افزود: البته اینگونه نیست که سایر روستا‌ها فاقد پوشش فاضلاب باشند، بلکه فاضلاب آن‌ها به صورت سنتی و قدیمی مدیریت می‌شود .
به گزارش اخرین خبر

  • 7 اسفند 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011