معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

بازگشایی مسیرهای دسترسی ۱۲۰ روستا در آذربایجان شرقی

7 اسفند 1397
بازگشایی مسیرهای دسترسی 120 روستا در آذربایجان‌شرقی

به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی ، مدیر این اداره کل گفت: با نمک پاشی ۱۰ هزار کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی راه ارتباطی حدود ۱۲۰ روستای این استان که براثر برف سنگین روزهای گذشته بسته بود بازگشایی شد.
اروجعلی علیزاده افزود: این روستاها بیشتر در مناطق کوهستانی و سخت عبور شهرستان های هشترود ، چاراویماق ، بستان اباد، اهر و ورزقان قرار دارند.
وی با بیان اینکه ماموران راهداری با تلاش خود مانع از بسته شدن راه های اصلی و فرعی استان شدند، اظهار داشت: هم اکنون رفت و آمد در این راه ها و آزاد راه تبریز – زنجان به صورت عادی در جریان است.
نمک پاشی ۱۰ هزار کیلومتر از راه های اصلی و فرعی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی یادآوری کرد: ماموران راهداری در چند مرحله اقدام به برف روبی، تیغ زنی و نمک پاشی ۱۰ هزار کیلومتر از راه های اصلی و فرعی کردند.
علیزاده میانگین ارتفاع برف در برخی مناطق برفگیر استان را حدود ۵۵ سانتی متر اعلام و کرد و گفت: در گردنه ها، ارتفاع برف به بیش از ۷۰ سانتی متر می رسد.
تلاش ۹۰۰راهدار و به کارگیری ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین برف روبی، نمک پاشی و تیغ زنی راه های ارتباطی اصلی و فرعی آذربایجان شرقی با حدود ۹۰۰ نفر از عوامل راهداری و با استفاده از ۶۰۰ دستگاه سبک و سنگین انجام می شود.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.
طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از ۳۶۲ دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۱۹۱ دستگاه اجاره ای این سازمان در آذربایجان شرقی اجرا می شود.
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

به گزارش تین‌نیوز

  • 7 اسفند 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011