معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

نجات جان ۷۳۶ نفر گرفتار در برف کردستان

11 اسفند 1397
نجات جان ۷۳۶ نفر گرفتار در برف در کردستان

محمدباقر محمدی روز جمعه اعلام کرده است: ۱۶۶ نفر از نجات یافتگان شب گذشته در پایگاه های مختلف هلال احمر اسکان اضطراری داده شدند.
وی با بیان اینکه عمده اسکان ها در پایگاه های صلوات آباد (مسیر سنندج – دهگلان) بودند، افزود: تعدادی از اسکان ها نیز مربوط به پایگاه های امداد جاده ای در زرینه، دیواندره و کامیاران بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان به استقرار ۳۰ تیم امداد و نجات در مسیرهای مواصلاتی اشاره کرد و یادآور شد: بعد از آغاز بارش ها در روز گذشته برخی از محورهای مواصلاتی بدلیل شدت بارش برف و کولاک مسدود شد و تعدادی خودرو در این مسیر گرفتار شده بودند که با تلاش امدادگران رهاسازی شدند.
محمدی اضافه کرد : تیم های امداد و نجات هلال احمر در تمام شهرستان ها از روز پنجشنبه به صورت شبانه روزی مشغول به امدادرسانی بویژه در مسیرهای سقز – بانه، زرینه و بیجار هستند و اکنون نیز امدادرسانی ها ادامه دارد.
وی افزود: در حال حاضر در مسیرهای صلوات آباد (مسیر سنندج – دهگلان) و گردنه خرکه در دیواندره مه غلیظ وجود دارد که باعث کاهش دید افقی شده و رانندگان باید در این مسیرها با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.
جمعیت هلال احمر استان کردستان دارای ۱۱ پایگاه امداد جاده ای، ۱۰۰ تیم امدادی، چهار هزار داوطلب فعال و بیش از ۴۰ هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.
دانش زندی  ، رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان ، نیز اظهار داشت : از روز گذشته و بعد از بارش برف سنگین، تاکنون راه مواصلاتی بیش از ۴۵۰ روستای این استان بازگشایی شده و تلاش راهداران برای باز کردن راه مسدود روستاهای دیگر نیز همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه تمام جاده های اصلی و فرعی استان باز و تردد خودروها در جریان است، افزود: در حال حاضر گردنه ژالانه، محور درکی به هورامان به دلیل لغزندگی سطح جاده مسدود است.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان یادآور شد: تردد در مسیرهای مریوان – سقز و تیژتیژ – گاران در محور مریوان به سنندج نیز با دلیل وجود کولاک فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.
زندی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته، بیش از ۶ هزار کیلومتر باند توسط عوامل خودروهای راهداری برف روبی و حدود یک هزار خودرو گرفتار در برف نیز رها سازی شده ضمن اینکه نزدیک به ۱۰۰ نفر هم در راهدارخانه های استان اسکان یافتند.

به گزارش کُردتودی

  • 11 اسفند 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011