معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

تامین برق ۶ روستای کردستان با استفاده از انرژی خورشیدی

23 اسفند 1397
تامین برق ۶ روستای کردستان با انرژی خورشیدی

🌞🌞…🔌🔌   مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: برق ۶ روستای این استان از طریق سامانه‌های خورشیدی تامین می‌شود.
هیوا لهونیان گفت: در طول سال جاری پنج روستای این استان با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار از نعمت برق بهره‌مند و به شبکه سراسری برق متصل شدند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برق ۶ روستای این استان در شهرستان‌های بانه، کامیاران و بیجار از طریق سامانه‌های خورشیدی تامین می‌شود، افزود: سامانه تولید برق این تعداد روستا از طریق عوارض یا منابع داخلی شرکت توانیر تامین شده و مورد استفاده مشترکان قرار می‌گیرد.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: تاکنون حدود ۳۰۰ کیلووات سامانه انرژی خورشیدی در استان و در بخش‌های مختلف اداری و خانگی نصب و راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: بخشی از این سامانه‌ها در ارگان‌هایی محدود و بخشی نیز در ادارات وابسته به شرکت برق، بخش خانگی و مدارس راه اندازی و به شبکه سراسری متصل شده است.
لهونیان با اشاره به اینکه از یک هزار و ۶۸۹ روستای استان، برق یک هزار و ۱۵۰ روستا دارای سیستم باز فروش است، گفت: برق کمتر از ۴۰ درصد روستا‌ها به صورت تکخوانی است و تلاش می‌کنیم با جذب اعتبارات لازم، نسبت به تکخوانی کردن بقیه روستا‌ها نیز اقدام کنیم.
وی در پایان گفت: پیشنهاد برق دار کردن ۱۶ روستای این استان در سال ۹۸ به شرکت توانیر داده شده که در صورت تامین اعتبار، این پروژه‌ها نیز اجرایی می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران

  • 23 اسفند 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011