معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

بازگشایی موقت راه ارتباطی ۵۰ روستا در کوهدشت / ۱۵ تیم پزشکی به پلدختر اعزام شدند

18 فروردین 1398
بازگشایی موقت راه ارتباطی ۵۰ روستا در کوهدشت / ۱۵ تیم پزشکی به پلدختر اعزام شدند.

عبدالهاشم حسن نیا ،در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیلی که اتفاق داده یک رخداد کم‌نظیر بوده و طبیعی است که مشکلاتی هم ایجادشده باشد، مأموریت دادند که خدمت مردم لرستان و به‌طور ویژه مردم پلدختر برسیم تا بررسی‌های دقیق برای جبران خسارات سیل را انجام دهیم.

وی افزود: قصد داریم که با تشکیل یک کمیته فنی، به یک هم‌افزایی برسیم و موضوعات مربوط به سیل‌زدگان را تعیین تکلیف ‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی
عنوان کرد: آب شستگی‌هایی که اتفاق افتاده تغییری در شیب و شرایط خاک ایجاد کرده که وجود این ناپایداری‌ها کار دقیق‌تری را می‌طلبد.

وی بابیان اینکه بازگشایی مسیرها جز اولویت اول ما است و پس‌ازآن به بازسازی خواهیم پرداخت، تصریح کرد: مدیریت استان، ارشد سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و هلال‌احمر را به ما معرفی کنید تا با همکاری و نظم و هماهنگی بیشتری کارکنیم.

حسن‌نیا خاطرنشان کرد: مدیریت بحران ایجاد توازن بین نیاز و ظرفیت است، وقتی نیاز زیاد باشد اما ظرفیت محدود، باید اولویت‌بندی شود.

وی بابیان اینکه باید ضرورت‌ها و اولویت‌ها مشخص شود گفت: مدیریت انتظارات بحث بسیار مهمی است که باید موردتوجه قرار بگیرد چون وقتی انتظارات را بالا ببریم ولی نتوانیم به قول‌هایی که داده‌ایم عملی کنیم جز عدم اعتماد به نتیجه دیگری نمی‌رسیم.

معاون وزیر راه بیان کرد: هر کاری یک‌زمانی دارد بنابراین باید با یک نگاه مهندسی کار را جلو ببریم و زمان‌‌بندی‌ها را پس از بررسی در کمیته فنی مشخص کنیم.

راه ارتباطی ۵۰ روستا در کوهدشت بازگشایی موقت شد.

آرمان منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسینم در کوهدشت اظهار داشت: وقوع سیلاب راه ارتباطی روستاهای کوهدشت شمالی را قطع کرده‌بود که با تلاش اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان کوهدشت مسیر ارتباطی به مناطق عشایری هومیان و ضرون که راه ارتباطی حدود ۵۰ روستا بوده به‌صورت موقت برای امدادرسانی به این مناطق سیل‌زده و تردد ماشین‌آلات کمک‌دار و تراکتور بازگشایی شده‌است.

وی با بیان اینکه پل‌های فتح‌الله آباد و کوره‌دشت نیز در محور ارتباطی کوهدشت شمالی به‌صورت موقت احیا شده، افزود: با توجه به حجم بالای خسارت به ابنیه، پل‌ها و جاده ارتباطی محور کوهدشت شمالی هنوز ارتباط ۱۵ روستای این منطقه از جمله چم‌آستان، سرخه‌مهر و نیله‌سادات قطع است.

بخشدار مرکزی کوهدشت عنوان کرد: در حال حاضر اکیپ‌های راهداری در منطقه محور کوهدشت شمالی مستقر هستند و تلاش برای برقراری ارتباط سایر روستاها ادامه دارد.

۱۵ تیم پزشکی به پلدختر اعزام شد.

سرهنگ دوم عبدالوحید ملک آرا در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد اظهار داشت: باهمت سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان و اورژانس هوایی، ۱۵ تیم پزشکی به‌وسیله پنج فروند بالگرد به شهرستان پلدختر اعزام شد.

وی افزود: این تیم‌های پزشکی که شامل متخصص، پزشکان عمومی، ماما، پرستاران، کارشناسان بهداشتی، روانشناس، کارشناس آزمایشگاه، دارو یار و وسایل و تجهیزات پزشکی موردنیاز است به مدت ۴ روز برای ارائه خدمات بهتر به مردم این منطقه اعزام شدند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان با بیان اینکه تیم‌ها در بخش‌های عمومی، مامایی، بهداشتی و خدماتی ارائه خدمت می‌کنند عنوان کرد: خدماتی که در این اعزام ارائه می‌شود ‏شامل ویزیت رایگان همراه با دارو، تست فشارخون به‌صورت رایگان به اهالی مناطق پلدختر است.

وی بیان کرد: در حال حاضر وضعیت به لحاظ پزشکی و درمانی و با توجه به استقرار تیم‌های درمانی قابل‌قبول است، دانشگاه علوم پزشکی، کانون‌های بسیج جامعه پزشکی الیگودرز، الشتر و بیرانشهر در اعزام این تیم‌ها حمایت و پشتیبانی کردند.

تلاش‌های گروه‌های جهادی برای حراست از سوسنگرد در مقابل سیلاب‌

با توجه به هشدارهای مسئولان نسبت به رهاسازی حجم بالای آب از سد کرخه گروه‌های مختلف مردمی به شهرهای در معرض سیلاب رفتند تا پیش از رسیدن سیل با تقویت سیل‌بندها از خسارت‌های احتمالی به خانه‌های مردم بکاهند.

یکی از مناطق مسکونی که از سوی استاندار خوزستان به عنوان در معرض تهدید سیل معرفی شد شهر سوسنگرد در منطقه خزعلیه و مالکیه بود.

بلافاصله گروهی از منطقه آخرآسفالت اهواز بسیج شدند و در این منطقه حضور یافتند تا در کنار مردم این شهر ارتفاع سیل‌بند ساحلی را افزایش داده و آن را تقویت کنند.

در پایان یکی از اهالی منطقه خزعلیه از این جهادگران در منزل خود پذیرایی کرد.

ارائه خدمات درمانی با کد ملی به بیمه‌شدگان پلدختر

شاهدخت فتحی بیرانوند شامگاه پنج‌شنبه پس از بازدید از مناطق سیل‌زده پلدختر با اشاره به وضعیت بهداشتی-درمانی این شهر اظهار داشت: خوش‌بختانه خدمات بهداشتی درمانی در وضعیت مطلوبی است و معاون بیمه درمان لرستان برای رسیدگی به وضعیت بیمه‌شدگان و ویزیت بیماران در پلدختر مستقر است.

وی با بیان ارائه خدمات بستری سیل‌زدگان افزود: تأکید کرده‌ایم برای ارائه این خدمات چون دفترچه‌های درمانی بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت به‌علت سیلاب مفقود شده با ارائه کد ملی می‌توانند خدمات بیمارستان‌ها و مراکز تشخیص درمانی را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان عنوان کرد: زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنت مناطق سیل‌زده قطع و امکان تأیید داروهای بیماران خاص، سرطانی، دیابتی و قلبی نیست، در همین راستا به رئیس اداره پلدختر تاکید کرده‌ایم پشت نسخه دفترچه و یا با سربرگ نسخه پزشک کد ملی و مشخصات سه جلدی را با مهر و امضا درج کند و با همان نسخه داروها را با تعرفه دولتی به بیماران ارائه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه دفاتر، بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بیمه سلامت باید یک ماه دوره انتظار داشته باشند، بیان کرد: برای رفاه حال بیمه‌شدگان بیمه سلامت تأکید کرده‌ایم دفاتر پیشخوان بدون طی دوره انتظار و دریافت وجه اقدامات صدور و چاپ دفتر المثنی برای هر فرد که ۹ هزار تومان است را در اسرع وقت صادر کنند.

فتحی گفت: در مذاکراتی که با ستاد سازمان بیمه سلامت امیدواریم بتوانیم با امتیازات بیش‌تری جوابگوی نیازهای مردم باشیم؛ به شهروندان پلدختری توصیه می‌کنم با سعه صدر و آرامش اجازه بدهند مسئولان ذی‌ربط اقدامات کمک‌رسانی و امداد را به نحو احسن انجام بدهند.

سیل‌بند کوی سید خلف اهواز در حال استحکام‌سازی و ترمیم است .

جمال عالمی نیسی امروز در بازدید از سیل بند کوی سید خلف اهواز اظهار داشت: تلاش شبانه روزی دستگاه‌ها با نظارت مستقیم فرمانداری برای استحکام‌سازی و ترمیم سیل‌بند کوی سید خلف در شهر اهواز ادامه دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد زیادی از ماشین‌آلات در این منطقه حضور دارند و نگرانی در این مورد وجود ندارد.

فرماندار شهرستان اهواز با بیان اینکه سیل‌بند کوی سید خلف اهواز با بسیج امکانات و به صورت شبانه روزی در حال استحکام‌سازی و ترمیم است گفت:سیل‌بند کوی سید خلف در گذشته از استحکام بالایی برخوردار نبود که با تلاش شبانه روزی دستگاه‌ها تاکنون از نفوذ آب به این منطقه جلوگیری شد.

بیش از ۱۵۰ پخش سیلاب و بند خاکی در استان اصفهان آبگیری شد

ابوطالب امینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به آبگیری بندهای خاکی استان اظهار داشت: بر اثر بارش‌های رگباری روزهای اخیر در استان اصفهان، ۱۵۰ بند خاکی و پخش سیلاب استان به ظرفیت ۶۰ میلیون متر مکعب آبگیری شده است.

وی افزود: در طول دو دهه بیش از ۱۵۰ بند خاکی و پخش سیلاب در ۱۵۰ نقطه سیل‌خیز و خطرناک استان برای کنترل سیلاب احداث شده که ۲۰ مورد آنها در سال مالی ۹۷ از محل صندوق ذخیره ملی ساخته شده است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با بیان اینکه این سیلاب‌بندها در مناطقی چون دهاقان، سمیرم، فریدون‌شهر، فریدن، چادگان، کاشان، شهرضا وغیره وجود دارند، گفت: با این بندها از خطراتی که در این حوزه‌ها به علت بارندگی و سیل رخ می‌دهد، جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال در دهاقان که رودخانه شور قرار دارد، ۴ الی ۵ بند خاکی ساخته شده که توانسته سرعت و تخریب بند را تعدیل کند و اثرات مثبت خودش را نشان دهد.

امینی ادامه داد: حجم کلی آب نزدیک به ۶۰ میلیون‌ متر مکعب بود و سیلابی کنترل شده بیش از ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون متر مکعب بود، چون سیلاب کنترل و بعد رهاسازی شد و به خاطر شکسته شدن انرژی قدرت تخریب هم پایین آمد و برای همین در زیردست این مناطق هیچ مشکلی به وجود نیامد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۵۰ سیلاب بند، اظهار داشت: کنترل سیلاب در این مناطق صورت گرفت و از تخریب‌ها جلوگیری کرد و همچنین این حجم آب تغذیه سفره‌ها را نیز به دنبال داشته است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان خاطرنشان کرد: بر اثر بارش‌های اخیر، برخی از بندها و پخش سیلاب‌های استان شامل طالخونچه، مبارکه، طامه نطنز و جبر کوهپایه نیز بعد از ۱۰ سال سیراب شدند.

کانال نیشکر امام به منظور انحراف آب از شهر گوریه منفجر می‌شود

کیامرث حاجی‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون ماشین‌آلات و نیروهای ارتش در گوریه مستقر هستند و هنوز آب وارد شهر نشده است.

وی افزود: برای جلوگیری از ورود آب به شهر قصد انحراف آب را از طریق کانال اصلی نیشکر امام را داریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: در حال حاضر به همراه امیر بیدادی فرمانده ارتش جنوب و نیروهای ارتش کانال اصلی نیشکر را منفجر می‌کنیم همچنین ماشین‌آلات همچنان در حال ایجاد دایک در اطراف شهر هستند.

 

منبع : خبر گزاری تسنیم

  • 18 فروردین 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011