معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران در سال ۱۳۹۸

19 اردیبهشت 1398
نحوه تعيين حقوق و مزاياي دهياران در سال 1398

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از ابلاغ دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران در سال جاری از سوی دکتر جمالی نژاد به استانداران‌ سراسر کشور خبر داد .

سعید‌رضا جندقیان با بیان این مطلب گفت: دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران به‌منظور ساماندهی و انتظام‌بخشی به نحوه محاسبه و پرداخت حقوق و مزایای دهیاران (اعم از تمام‌وقت و پاره‌وقت) و ایجاد وحدت رویه در این‌خصوص ، در ۲۱ ماده و سه تبصره تهیه و به استانداری‌ها ابلاغ شده است.

وی در خصوص مفاد این دستورالعمل گفت :
بر اساس ماده یک این دستورالعمل، حقوق مبنای دهیاران برای دهیاری‌های درجه یک تا ۶ در بدو به‌کارگیری به میزان حداقل مزد مصوب شورای عالی کار در سال جاری تعیین می‌شود که این رقم، برای دهیاران تمام‌وقت، در سال جاری روزانه به میزان ۵۰۵ هزار و ۶۲۷ ریال تعیین شده است و در صورتی‌که یک‌سال از خدمت دهیار گذشته‌ باشد، روزانه یک پایه به مبلغ ۲۳ هزارو ۳۳۳ ریال اضافه خواهد شد.

جندقیان در ادامه توضیح داد: همچون سال گذشته دهیارانی که بیش از دو سال از سابقه فعالیت آن‌ها در سمت دهیار می‌گذرد علاوه بر یک حقوق پایه، به ازای هر سال سابقه خدمت در دهیاری ، از افزایش سنواتی معادل دو درصد حقوق مبنای سال جاری برخوردار خواهند شد.
وی افزود: به تمامی دهیاران کشور فوق‌العاده‌ای با عنوان«فوق‌العاده شغل» بر اساس مدرک تحصیلی دهیاران و فوق‌العاده‌ای با عنوان «مزایای سرپرستی» بر اساس درجه دهیاری‌، پرداخت خواهد شد.
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در ادامه اظهار کرد:‌ حسب شاخص‌های کارایی ، به دهیاران واجد شرایط فوق‌العاده‌ای تحت عنوان «فوق‌العاده کار‌ایی» متناسب با درآمد دهیاری، میزان کارایی و بهره‌وری دهیار و اجرای عملیات عمرانی دهیاری پرداخت خواهد شد.

جندقیان افزود: شاخص‌هایی که در این دستورالعمل برای پرداخت فوق‌العاده کارایی پیش‌بینی شده ، ارزیابی عملکرد دهیاری‌ها و پیشرفت عملیات عمرانی می‌باشد. چنان‌چه دهیاری بر اساس شاخص‌های مندرج در نظامنامه ارزیابی عملکرد دهیاری‌ها ، جزء ۱۰درصد از دهیاری‌های استان که حایز بالاترین امتیاز شده‌اند، باشد با اخذ تأییدیه دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ، دهیار از فوق‌العاده کارایی ، برخوردار خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد: چنان‌چه عملیات عمرانی در طول یک سال و در دوره خدمت دهیار طبق برنامه‌های مصوب و در قالب بودجه مصوب انجام شده‌باشد، براساس اعتبارات دهیاری و ضریب فوق‌العاده عمران، فوق‌العاده‌ای با عنوان فوق‌العاده عمران به دهیار ، قابل پرداخت می‌باشد که این فوق‌العاده عمران که سالانه به دهیار پرداخت می‌شود ، نباید از چهار برابر مجموع حقوق مبنای ماهانه او بیشتر باشد و این در حالی‌ است که سقف تعیین شده در سال گذشته، سه برابر تعیین شده‌ بود .

جندقیان ، بهره‌مندی دهیاران ازمبلغی با عنوان پاداش آموزش را به عنوان یکی از ویژگی‌های دستورالعمل سال جاری عنوان نمود و گفت: براین اساس، چنان‌چه دهیار در دوره‌های آموزشی مصوب، شرکت و گواهی آموزشی معتبر از مراجع ذی‌صلاح اخذ نموده‌باشد ، در پایان سال(در صورت تأمین اعتبار) ، به ازای هر ساعت حضور در دوره‌های آموزشی ، فوق‌العاده‌ای با عنوان پاداش آموزش ، براساس فرمول مندرج در ماده مربوط ، محاسبه و به دهیار پرداخت می‌شود .

وی افزود: در مورد سایر مزایای پیش‌بینی نشده در این دستورالعمل، قوانین و مقررات مندرج در قانون کار و تأمین اجتماعی ملاک عمل خواهد بود.

جندقیان در پایان تأکید نمود: اجرای این دستورالعمل و نظارت کامل بر مفاد آن بر عهده معاونین امور عمرانی استانداری‌های کشور می‌باشد.

 

✅ دریافت pdf دستورالعمل

 دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران در سال ۱۳۹۸

 

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور


🔴 برای سفارش محصولات مدیریت روستا لطفا بر روی لینک زیر کلیک بفرمایید

تماس: ۰۱۱۳۲۲۹۰۱۳۴ در ساعات کاری(۸:۳۰ الی ۱۶) و در ساعات غیراداری با شماره ۰۹۱۱۶۶۶۲۲۰۸ آقای مهدی زاده تماس حاصل نمایید.

  • 19 اردیبهشت 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011