معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اختصاص ۲۵۴ میلیارد ریال قیر‌ اعتباری به روستاهای استان همدان

20 اردیبهشت 1398
۲۵۴ میلیارد ریال قیر‌ اعتباری به روستاهای استان همدان اختصاص داده شد

حسن ظفری ،مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان ، اظهار داشت : بهسازی محیط روستا و تسهیل آمد و شد روستائیان در محیط روستا یکی از وظایف محوله بنیاد مسکن است که سال قبل ۳۴ روستای استان برای دریافت یک هزار و ۵۹۲ تن قیر‌ اعتباری ۳۵ حواله دریافت کردند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی بنیاد آسفالت معابر ۱۰۰ روستا بوده است، افزود: تاکنون با حواله قیر اعتباری توزیع شده بیش از ۱۵ کیلو‌متر آسفالت‌ریزی معابر داخل روستا اجرا شده است و با افزایش فعالیت واحد‌های تولید قیر محیط داخلی هر ۱۰۰ روستا آسفالت‌ریزی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره بر اینکه به محض ابلاغ سهمیه قیر اعتباری حواله آن توزیع شده است، گفت: انتظار داریم دهیاران، شوراها، بزرگان و معتمدان روستاها از فرصت پیش آمده برای دریافت قیر اعتباری استفاده کنند تا محیط روستا‌های تعیین شده برای آسفالت‌ریزی به سرعت بهسازی شود. چرا که قیر اعتباری در یک دوره زمانی مشخص توزیع خواهد شد و شاید امکان توزیع آن در بازه‌های زمانی دیگر وجود ندارد.

ظفری اظهار داشت : سال ۹۶ هم برای روستا‌های با بیش از ۲۰ خانوار ۳۲۰ روستا حواله قیر‌ اعتباری دریافت کردند تا این قیر برای آسفالت‌ریزی ۳۳۰ کیلو‌متر از معابر درون روستا استفاده شود. برای این قیر هم حدود ۴۱۲ حواله صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه حواله قیر توزیع شده برای آسفالت‌ریزی ۲ میلیون‌و ۴۷۴‌هزار متر‌مربع فضای روستایی استفاده شده است، افزود: هدف از بهسازی روستا‌ها توجه به رونق تولید و پیشگیری از مهاجرت روستائیان است که تاکنون استان همدان با اجرای طرح هادی برای روستا‌ها و بازنگری این طرح در سال‌های اخیر موفق به تحقق این هدف شده است.

مدیر‌کل بنیاد مسکن استان همدان در پاسخ به این سوال که اکثرا بهسازی روستا به دلایل مختلف آسیب می بیند، گفت: در بهسازی روستا، روستائیان هم باید مشارکت فعال داشته باشند تا محیط بهسازی شده آسیب نبیند بعد از بهسازی هم فضای بهسازی شده تحویل دهیار می شود و این دهیار است که باید روستائیان را از اهمیت فضای بهسازی شده آگاه کند.

ظفری درا‌ین‌باره که برخی کارشناسان معتقدند بهسازی به اقتصاد روستا لطمه زده است، اظهار داشت: طرح هادی و نوسازی و بهسازی مسکن روستا‌یی با هدف بهبود محل سکونت و زندگی روستائیان اجرا شده و یا در حال اجرا است که با این طرح مقاوم‌سازی بافت مسکن روستایی ایجاد می‌شود و محل سکونت روستائیان آسیب نمی‌بیند.

وی گفت: افزون بر آن فضای روستا با توجه به نوع محیط سکونت روستایی بهسازی شده است و بنیاد تغییری که موجب وارد شدن آسیب به محیط روستا شود را ایجاد نکرده است با بهسازی روستا بهداشت محل سکونت و کار روستایی ارتقا یافته حتی در روستا‌های هدف گردشگری هم زمینه حضور گردشگر را فراهم کرده است.

 

منبع : تسنیم

  • 20 اردیبهشت 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011