معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

ارتقا وام مقاوم سازی مسکن روستایی به ۴۰ میلیون تومان

25 خرداد 1398
ارتقا وام مقاوم سازی مسکن روستایی به ۴۰ میلیون تومان

محمود بدلی به عنوان مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی، از رشد تسهیلات مقاوم سازی واحد های مسکونی روستایی به ۴۰ میلیون تومان خبر داد.

وی با بیان این که تا چندی پیش سقف تسهیلات اختصاص داده شده به مقاوم سازی واحد های روستایی ۲۵ میلیون تومان بوده است اذعان نمود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در نظر داریم این رقم را به ۴۰ میلیون تومان افزایش دهیم.

ایشان با بیان این که کارمزد چنین تسهیلاتی ۵ درصد می باشد، اظهار نمود: بازپرداخت آن ها در بازه ای ۱۵ ساله تعریف شده است.

ایشان از تعداد مراجعه کنندگان در آذربایجان غربی برای دریافت این رقم وام اشاره کردند و تصریح نمودند: صاحبان ۱۰۴ هزار واحد مسکونی به این مرکز برای دریافت وام مقاوم سازی واحد های مسکونی مراجعه نمودند و از این رقم بالغ بر ۹۰ هزار نفر در راستای دریافت وام به بانک های عامل معرفی گشتند.

به گفته این مقام مسئول طی سال های اخیر مقاوم سازی ۷۹ هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار گرفته است.

وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: به عقیده بنیاد مسکن هر ساختمانی که در احداث آن، مشخصات فنی درج شده در آئین نامه ۲۸۰۰ مقررات ملی ساختمان، رعایت نشده و بی توجه به این مشخصات ساخت آن ها صورت گرفته باشد، در زمره واحد های نامقاوم قرار خواهند گرفت و لازم است ک مقاوم سازی آن ها در دستور کار قرار بگیرد.

به گفته این مقام مسئول با استناد بر آن چه در قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه واحد های مسکونی عنوان شده است، تعداد واحد های روستایی که سالانه در کشور مقاوم سازی می شوند به ۱۲ هزار واحد می رسد تا به این واسطه بتوانیم همه واحد ها را مقاوم سازی نماییم.

بدلی با بیان این که تعداد واحد های مسکونی روستایی در این استان به ۲۵۸ هزار واحد می رسد، ابراز کرد: بر اساس برنامه ریزی هایی که تدوین نموده ایم تا انتهای سال ۱۴۰۴ ۷۵ درصد از این واحد ها را مورد مقاوم سازی و بازسازی قرار خواهیم داد.

ایشان با بیان این که ممکن است تعدادی از روستاییان تمایلی به مقاوم سازی واحدهایشان نداشته باشند عنوان کردند: با این حال این افراد هم می توانند در خصوص مشخصات فنی از اداره کل مشاوره های تخصصی دریافت کنند تا دست کم زمانی که حادثه غیرمترقبه ای صورت می گیرد شاهد کاهش تلفات و حوادث ناخواسته باشیم.

ایشان به مهم ترین هدف از اجرای این طرح اشاره نمودند و تصریح کردند: در رأس همه امور، هدف ما این است که مقاومت لازم را در برخورد با حوادث غیرمترقبه ای همچون زلزله و غیره رقم بزنیم و امید است ساکنان روستا در این مسیر همراهمان باشند.

از تعداد ۲ هزار و ۷۲۵ روستایی که در این استان دارای سکنه هستند، ۲۲۰۰ روستا جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار دارند، و نقشه طرح هادی در تمامی این روستا ها پیاده سازی شده و اجرا گردیده است، که هدف از اجرای طرح روستایی در این روستا ها پیش از هر چیز توزیع عادلانه امکانات، ارتقای واحد های روستایی و هدایت فیزیکی این دست از واحد ها بوده است.

از سال ۶۲، توسط وزیر راه و شهرسازی آن زمان و در یکی از روستا های شهرکرد، تحت عنوان روان بخشی روستا ها، پایه چنین اقداماتی پایه گذاری گردید، و بعد ها به ویژه از سال ۶۶ این اقدامات مورد استقبال بنیاد مسکن قرار گرفت و با اهتمام زیاد دنبال گردید. از دیگر اهدافی که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است می توان به تجدید حیات روستا ها از ابعادی چون کالبدی، اجتماعی، اقتصادی و.. اشاره نمود.

این استان با جمعیت ۳ میلیون و ۲۶۵ نفر همراه است که حدود ۳۴٫۶ درصد از آن ها در روستا ها زندگی می کنند و ۶۵٫۴ درصد ساکن مناطق شهری هستند.

منبع : تی نیوز 

  • 25 خرداد 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011