معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

جشنواره طرح‌های برگزیده دهیاری‌ها از ۱۴ تیر آغاز خواهد شد

1 تیر 1398
جشنواره طرح‌هاي برگزيده دهياري‌ها از 14 تیر آغاز خواهد شد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از برگزاری جلسات مرحله اول ششمین جشنواره طرح‌های برگزیده دهیاری‌ها و اتمام این مرحله، خبر داد و گفت: جشنواره طرح‌های برگزیده دهیاری‌ها با پایان یافتن مرحله اول ارزیابی طرح‌های ارسالی در هفته دهیاری، که از ۱۴ تیر آغاز می شود، برگزار خواهد شد.

اسمعیل زیارتی نصرآبادی با اعلام خبر فوق گفت: از ۲۳ استان کشور در حدود ۱۱۰ طرح و پروژه در دو محور”منابع درآمدی پایدار، کارآفرینی و اشتغال‌ روستایی” و محور “عمران و خدمات روستایی” به این دفتر ارسال شد.

وی افزود: پس از تکمیل اطلاعات مورد نظر با کمک استانداری‌ها جلسات بررسی اولیه طرح‌های واصله برگزار گردید و در نتیجه تعداد ۵۰ طرح به جشنواره راه پیدا کرده‌اند.

زیارتی اضافه کرد: طرح‌های واصله در مرحله اولیه در ۱۰ جلسه کارشناسی مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفتند که در حدود ۷۰ نفر ساعت کار کارشناسی برروی طرح‌ها انجام گرفت.

وی در ادامه گفت: با پیشنهاد معاون محترم امور دهیاری‌ها و موافقت آقای دکتر جمالی‌نژاد مقرر شد در مرحله دوم که طرح‌ها توسط کمیته داوران مورد بررسی قرار می‌گیرند، نماینده هر استان به تشریح طرح‌ها و پروژه‌های استان مربوطه می‌پردازد و دفاعیات را ارائه می‌نماید و داوران پس از استماع دفاعیات مربوط به هر طرح، داوران جشنواره امتیاز مورد نظر را لحاظ خواهند نمود.

زیارتی اضافه کرد: ترکیب داوران ششمین جشنواره طرح‌های برگزیده دهیاری‌ها متشکل از مدیران ذی‌ربط سازمان، یک نفر از معاونین هماهنگی امورعمرانی استانداری‌ها‌، یک نفر از مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌ها ‌(استانی که طرحی به جشنواره ارسال ننموده باشد) و یک نفر عضو هیئت علمی دانشگاه خواهند بود.

وی همچنین گفت: بر این اساس طرح‌هایی که به جلسه هیات داوران ششمین جشنواره راه پیدا کرده‌اند، در این مرحله کمیته داوران جشنواره به‌صورت تخصصی به بررسی طرح‌ها خواهند پرداخت که جلسه داوری با حضور نمایندگان دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌ها برگزار خواهد شد.

زیارتی ضمن تشکر از مدیران استانی و دهیاری‌هایی که طرح‌هایی را به جشنواره ارسال نموده‌اند اظهار امیدواری نمود که برگزاری این جشنواره‌ها باعث شود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های جوامع روستایی و تجارب موفق دهیاری‌ها، شناسایی و به کشور معرفی شود تا زمینه تعمیم آن به سایر دهیاری‌ها فراهم و تقویت روحیه خلاقیت و نوآوری، توانمندسازی و ارتقاء ظرفیت‌های مدیریت محلی را به همراه داشته باشد.

 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

  • 1 تیر 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011