معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

نشست دکتر جمالی نژاد و مدیریت شهری و روستایی استان کردستان

3 مرداد 1398
نشست دکتر جمالی نژاد و مدیریت شهری و روستایی استان کردستان

نشست مدیریت شهری و روستایی استان کردستان ، عصر چهارشنبه دوم تیرماه با حضور دکتر جمالی نژاد ، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ، استاندار کردستان و شهرداران ، دهیاران منتخب و روسای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان در سنندج تشکیل شد .
مهدی جمالی نژاد در این نشست با اشاره به شرایط اقتصادی کشور بر لزوم تلاش مسئولان مدیریت شهری و روستایی استان برای بهره گیری از همه ظرفیت های موجود برای اداره هر چه بهتر شهرها و روستاها تأکید کرد .
وی در ادامه از دست اندرکاران مدیریت شهری و روستایی استان کردستان خواست تا با برنامه ریزی های عملی و همه جانبه زمینه کاهش اتکای بودجه شهرداریها و دهیاریها به کمک های دولتی را به تدریج فراهم نمایند.

رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از گردشگری به عنوان یکی از ظرفیت های توسعه استان کردستان نام برد و تصریح کرد: گردشگری یکی از بخش های مهم در ایجاد اشتغال و درآمدزایی در همه کشورها محسوب می شود و با توجه به ظرفیتها و قابلیتهای بالای استان کردستان در این موضوع قطعا استفاده مطلوب از این ظرفیت و برنامه ریزی برای توسعه زیرساختهای این حوزه در شهرها و روستاها و افزایش کیفیت صنایع دستی و محصولات بومی به همراه تبلیغات مناسب، می تواند گردشگری و صنایع دستی استان را به میزان قابل توجهی توسعه دهد.

رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در ادامه با توجه به استقرار نهاد دهیاریها در کشور افزود: با توجه به استقرار بیش از ۳۸ هزار شورای اسلامی روستا به عنوان نهاد برنامه‌ریز، سیاست‌گذار و ناظر محلی و بیش از ۳۷ هزار دهیاری به عنوان بازوی اجرایی شورای اسلامی روستا و متولی راهبری برنامه‌های توسعه در سطح روستا، بیش از ۹۵ درصد جمعیت روستایی کشور، تحت پوشش مدیریت و خدمات نهاد دهیاری قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به لزوم تقویت بنیه مالی دهیاری‌ها با هدف تعادل بخشی به توزیع اعتبارات دهیاری‌ها گفت: یکی از اقدامات انجام شده افزایش سهم ۲۰ درصدی دهیاری‌ها به ۳۵ درصد در قانون مالیات بر ارزش افزوده و برخورداری روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری از درآمد‌های ناشی از عوارض قانون مالیات بر ارزش افزوده بود که این امر تاثیر زیادی در تعادل بخشی ایفا می نماید.

جمالی نژاد با تاکید بر ارتقای شاخص‌های کیفیت زندگی در مناطق روستایی ادامه داد: تاکنون ۶۶۵۹ بوستان‌ روستایی در سطح روستاهای کشور به بهره برداری رسیده است و ۱۶ هزارو ۶۵۶ دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی بین دهیاری‌های سراسر کشور توزیع شده است.
وی از احداث و تجهیز ۸۹۳ پایگاه آتش‌نشانی در روستاهای پرجمعیت کشور و جمع‌آوری زباله در بیش از ۲۹ هزار روستای کشور با بهره‌گیری از ظرفیت دهیاری‌ها خبر داد .

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

  • 3 مرداد 1398
  • |
  • دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011