معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

پنجمین نشست کارگروه تدوین برنامه اقدام

17 مرداد 1398
برنامه اقدام

پنجمین نشست کارگروه تدوین برنامه اقدام برای روستاهای واقع در حریم سیزدهم مرداد به میزبانی دفتر برنامه ریزی و توسعه مدیریت شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با حضور اعضای کارگروه تشکیل شد.این کارگروه به استناد بند ۸ تصویب‌نامه ششم مرداد ماه ۹۵ هیئت وزیران با موضوع سند ملی راهبردی احیاء و بهسازی و نوسازی و توانمندسازی بافتهای فرسوده و با هدف پیشگیری از رشد سکونتگاههای غیررسمی و حاشیه‌نشینی ذیل ستاد ملی بازآفرینی شهری شکل گرفته است.
در این نشست ضمن تشریح ابعاد مسئله روستاهای واقع در حریم شهرها، پیش‌نویس برنامه اقدام برای روستاهای واقع در حریم با رویکرد حل مسائل و مشکلات آنها ارائه گردید.
این برنامه شامل شرح اقدامات مورد نیاز، دستگاه متولی اصلی، دستگاههای همکار و زمان‌بندی اقدام می‌باشد.
بازنگری در فرایند تهیه و تصویب طرحهای هادی روستاهای واقع در حریم شهرها، تاکید بر مدیریت یکپارچه حریم بالاخص در کلانشهرها، اجرای طرح کمربند سبز در شهرها و جلوگیری از تصرف اراضی روستاها و ساخت و ساز غیر مجاز در روستاهای واقع در حریم شهرها از مهمترین محورهای این برنامه می باشد.
در ادامه نظرات دستگاههای عضو در خصوص این برنامه طرح و در خصوص آنها تبادل‌نظر صورت گرفت.
همچنین با توجه به ضرورت ارائه این برنامه در شهریور ماه سالجاری در ستاد ملی بازآفرینی شهری مقرر گردید دستگاههای عضو ضمن بررسی حداکثر تا ده روز آینده نظرات و پیشنهادهای اصلاحی خود را به صورت مکتوب به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور منعکس نمایند.

منبع: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

  • 17 مرداد 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011