معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

ابلاغ نظام نامه همایش ها و نمایشگاههای مدیریت شهری و روستایی

22 مرداد 1398
نظام نامه همایش ها و نمایشگاههای مدیریت شهری و روستایی ابلاغ شد

 مجید عبدالهی ، رییس مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از تهیه ” نظام نامه همایش ها و نمایشگاههای مدیریت شهری و روستایی ” و ابلاغ آن از سوی دکتر جمالی نژاد به استانداری ها برای اجرا خبر داد .

 مجید عبدالهی با بیان این مطلب گفت : مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی به استناد ماده ۳ آیین نامه ضوابط و استانداردهای ساماندهی همایش های دستگاه های اجرایی سازمان امور اداری و استخدامی و به منظور ارتقاء بهره وری همایش ها ، جلوگیری از صرف هزینه های غیرضرور ، منطبق کردن عناوین ، موضوعات و مباحث همایشها با مأموریتها، سیاستها و وظایف اصلی سازمان، شهرداریها و دهیاریهای کشور، ساماندهی ضوابط مربوط به برگزاری، مشارکت و حمایت از همایشها و نمایشگاهها ؛‌ “نظام نامه ساماندهی همایشها و نمایشگاههای حوزه مدیریت شهری و روستایی” تهیه نموده است .

وی اهداف اصلی از تهیه و تدوین این دستور العمل را “ارتقاء سطح کیفی و اثربخشی همایش های علمی و نمایشگاه های تخصصی حوزه مدیریت شهری و روستایی”،‌ ” ساماندهی و نظام مند نمودن همایش ها با رویکرد تقویت مدیریت دانش در مدیریت شهری و روستایی کشور” و ” آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و اجرایی در حوزه مدیریت های محلی و تبادل تجربیات” را عنوان نمود.

وی اضافه کرد : اعضای کارگروه مربوط به این موضوع در همان اعضای کارگروه آموزش و توانمند سازی سازمان هستند و بنابر ضرورت و موضوع همایش از معاونت ها و دفاتر تخصصی سازمان نیز دعوت خواهد شد ودر خصوص همایش ها و نمایشگاه های پیشنهادی بررسی و نظر خود را اعلام می نمایند و کمیته استانی هم مشتمل بر اعضای کمیته اجرایی و توانمند سازی استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل می شود .

عبدالهی در ادامه در خصوص شرایط همایش ها و نمایشگاه ها جهت برگزاری یا مشارکت به موجب این نظام نامه اظهار کرد : استفاده از خدمات بخش خصوصی برای برگزاری همایش توسط سازمان و شهرداریها و دهیاریهای کشور مورد تاکید است و همایش ها و نمایشگاه ها باید در راستای حل بخشی از نیازهای مدیریت شهری و روستایی و یا ارائه دستاوردهای نوین در جهت توسعه شهری و روستایی باشد .
وی ادامه داد : برگزارکنندگان باید از مراکز و موسسات آموزشی و پژوهشی و یا نهادهای دولتی و عمومی و خصوصی باشند که به طور مستقل و یا مشترک در حوزه تخصصی خود، نسبت به برگزاری همایش اقدام نمایند و برگزار کننده می بایست مجوز رسمی برگزاری را از مراجع ذی حصلاح داشته باشد و برگزار کننده همایش و نمایشگاه می بایست ساختار علمی و اجرای متناسب با موضوع داشته باشد .
وی افزود : محورها و اهداف همایش می بایست بر اساس مسایل و نیازهای روز مدیریت شهری و روستایی باشد و شرکت افراد حقیقی و حقوقی وابسته به شهرداری ها ودهیاری ها در تمامی همایشها و نمایشگاه ها بایستی در حوزه شرح وظایف و ماموریت آنها بوده و دارای توجیه کافی باشد.

عبدالهی درادامه گفت: به موجب این نظامنامه ،‌ مرجع صدور مجوز برگزاری یا مشارکت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در همایشها و نمایشگاههای ملی و منطقه ای، کارگروه سازمان خواهد بود و مرجع صدور مجوز برگزاری یا مشارکت شهرداریها و دهیاریها در همایش ها و نمایشگاه های محلی کمیته استانی می باشد .

وی در ادامه یادآور شد : مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی کشور در سال جاری در راستای ساماندهی و بهره گیری از ظرفیت های موجود اقدام به تهیه و تدوین دستور العمل آموزش کارکنان دهیاری ها، دستور العمل آموزش های مکاتبه ای شهرداری ها و دهیاری های کشور ، نظام آموزش همگام شوراها ، شهرداری ها و دهیاری های کشور ، شیوه نامه ششمین جشنواره پژوهش ، آموزش و نوآوری در مدیریت شهری و روستایی و دستور العمل تشکیل شورای پژوهش ، آموزش و انتشارات نموده است .

 

فایل pdf نظام نامه ⬇️⬇️⬇️

نظام نامه همایش ها و نمایشگاههای مدیریت شهری

 

 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

  • 22 مرداد 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011