معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

روستای حاجی کلا سفلی

23 مرداد 1398
روستای حاجی کلا سفلی

روستای حاجی کلا سفلی از نظر موقعیت مکانی در بهترین نقطه مکانی دهستان دابوی شمالی قرار دارد وجود جاده اصلی محمودآباد به فریدونکنار و مرکزیت چندین روستا قرار گرفته است که از شمال به روستاهای چاکسر و درویش آباد –از جنوب به حاجی کلا علیا و زنگی کلا علیا و سفلی – از غرب به روستای ملاکلا و از شرق به شهر سرخ رود منتهی می شود.

جمعیت روستای حاجی کلا بر اساس سرشماری ۱۳۹۵بالغ بر۱۰۷۷ نفر و ۳۷۴ خانوار می باشد اما در واقعیت امر با توجه به وجود سکونتگاهی اجاره ای فراوان جمعیت روستا بالغ بر ۱۴۰۰ نفر نیز می شود و تعداد ساختمانهای مسکونی واقع در محدوده روستا حدود ۷۲۰ واحد می باشد.

روستای حاجی کلا دارای اراضی کشاورزی به میزان ۲۰۰ هکتار بوده که ۱۸۰ هکتار آن در بخش شالیزاری و ۲۰ هکتار آن باغی، مساحت محدوده قانونی بافت روستا ۷۵ هکتار می باشد.

شغل اکثر اهالی کشاورزی بوده ولی در این روستا به جهت موقعیت مکانی شغل های خدماتی، تولیدی و توزیعی فراوانی وجود دارد.

روستای حاجی کلا در مرکزیت چند روستای زنگی کلای سفلی و علیاء، چاکسر و درویش آباد، حاجی کلای علیاء با جمعیت بالغ بر ۴۵۰۰نفر و در کنار جاده اصلی اتوبان محمودآباد به فریدونکنار و شهر سرخ رود قرار دارد و با روستاهای فوق دارای راه ارتباطی می باشد.

این روستا دارای راه ارتباطی حمل و نقل روستایی مصوب کارگروه حمل و نقل عمومی و مدیریت سوخت کشور می باشد.

 

روستای حاجی کلا سفلی

 

این روستا دارای فضای گردشگری مناسب بوده که وجود ۲ آبندان با وسعت ۴۰ هکتار ظرفیت مناسبی را در بحث گردشگری و جذب توریست دارد.

وجود ۲ شهرک امیر سالار و گلزاء با ظرفیت جمعیتی ۱۰۰۰ نفر جهت بهره برداری از این فضا به همراه دیگر مسافران و گردشگران مکان مناسبی جهت استراحت می باشد.

مراکز خدماتی واقع در روستا شامل جایگاه اختصاصی سوخت ،۲ واحد نانوایی، دفتر پیشخوان دولت، پست بانک، مرکز مخابرات، خانه بهداشت، زمین ورزشی زیبا در کنار محور اصلی، خانه هلال روستایی، وجود مغازه های خدماتی زیاد شامل سوپرمارکتها، میوه فروشی، شیرینی سرا، کارگاههای تولیدی و توزیعی فراوان، وجود ۴ صندوق قرض الحسنه خرد روستایی، وجود ویلا باغ های اجاره ای جهت جذب گردشگران، ۲ مسجد و ۲ حسینیه و ۱ فاطمیه که نشان از وجود جمعیت بالا در ایام مذهبی در روستا دارد.

روستای حاجی کلا با توجه به وجود موارد یاد شده و جمعیت بالا در دهستان دابوی شمالی و موقعیت مکانی مناسب و ظرفیت بوم گردی و جذب توریست فاکتور لازم جهت مرکزیت دهستان دابوی شمالی را دارد .

 

 

 

اسم دهیار : نعمت اله بذرافشان

روستا : حاجی کلا سفلی

استان : مازندران

شهرستان : محمود آباد

بخشداری : سرخ رود

دهستان : دابوی شمالی

درجه دهیاری : ۴

 

 

  • 23 مرداد 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011