معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

بارش تگرگ در دماوند به باغداران ۴۵ درصد خسارت زد

15 اردیبهشت 1400

تهران – ایرنا – فرماندار شهرستان دماوند میزان خسارت به باغداران شهرستان دماوند در پی بارش تگرگ دو روز گذشته در این منطقه را حدود ۴۵درصد اعلام کرد.

مهدی حیدری روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: بارش‌های اخیرباعث شد که به برخی باغات نزدیک ۷۰ درصد، برخی دیگر ۴۰درصد و تعدادی ۱۵ تا ۲۰درصد و به طور میانگین ۴۵درصد خسارت واردشود.

وی همچنین در خصوص بارش‌های اخیر ۲۴ ساعت گذشته در این شهرستان، بیان داشت: ۸ روستای شهرستان دماوند به علت ریزش کوه و طغیان رودخانه‌ها دچار مشکلات رفت و آمد شدند.

فرماندار دماوند خاطرنشان کرد: در این زمینه، بارندگی‌ها دربرخی از روستاها شدت بیشتری داشت و حتی معابر داخلی خود روستا نیز برای عبورو مرور دچارمشکل شده و با گل و لای بسیار زیادی که در داخل معابر اصلی روستاها ورود کرده بود، هیچ‌گونه رفت وآمدی امکان‌پذیر نبود.

حیدری ادامه داد: با کمک و تلاش عوامل راهداری، شهرداری‌ها، مردم روستاها و دهیاری‌ها و نیز با هماهنگی کامل ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند مشکلات کمتر شد و درحال حاضر، هیچ‌گونه مشکلی برای رفت و آمد در سطح روستاهای شهرستان دماوند وجود ندارد.

این مقام مسئول افزود: در کناراین روستاها، مسیر دریاچه تار که بیش از۲۰خودرو به علت ریزش کوه و انسداد مسیر گرفتار شده بودند، باتلاش عوامل ستادمدیریت بحران و شهرداری دماوند مسیر بازگشایی شد و هیچ‌گونه خسارت مالی شدیدی نداشتیم.

تاکید نماینده مجلس مبنی بر تسریع‌ در پرداخت تسهیلات به باغات خسارات دیده 

همچنین سیداحمد رسولی نژاد نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی روز گذشته به همراه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و عضو هیات مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از تعدادی باغات آسیب دیده بر اثر تگرگ‌ در شهرستان دماوند بازدید کرد.

در این بازدید میزان خسارات بارش تگرگ در باغات جابان، سربندان، اوچونک و شاه‌بلاغی مورد برآورد قرار گرفت و تصمیماتی جهت پیگیری جدی و آنی از طریق مقامات کشوری و استانی اتخاذ شد.

درخواست پرداخت تسهیلات با سود کمتر و تک رقمی به باغداران آسیب دیده از خسارت تگرگ، پرداخت زودهنگام غرامت‌ها به باغات بیمه شده و همچنین باغات فاقد بیمه در این بازدید مورد تاکید قرار گرفت.

  • 15 اردیبهشت 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011