معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

زلزله زدگان اندیکا، آواره در سرما / زلزله ۴۰۰ خانه روستایی را صد در صد تخریب کرده/ نیاز فوری به ۵۰۰ کانکس

21 مهر 1400

رکنا: زلزله اندیکا به ۱۲۴۰ خانه آسیب وارد کرد. ۴۰۰ خانه تخریب صد در صدی شده است و خانوارهای آواره بعد از زلزله نیاز فوری به کانکس برای در امان ماندن از زلزله دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، زلزله به ۱۲۰ روستا در اندیکا خسارت وارد کرد این خبری بود که فرماندار اندیکا بعد از زلزله اعلام کرد. ۱۲۰ روستای عشایری که اغلب خانه ها سنگی بود. زلزله اندیکا ،خانه های ۱۲۰ روستای عشایری منطقه بر سر ساکنانش آوار کرده است. زمین‌لرزه ۵ ریشتری که صبح ۱۷ مهرماه مردم شهرستان اندیکا را از خواب بیدار کرد به چندین روستا از جمله سپیدار، نپی آباد، رگ رو، آبچنار، درب، فرگه، منطقه شاهزاده عبدالله، دهدیک، دشتگل و سرشط خسارت صددرصدی زد.

سه روز از وقوع زلزله می گذرد و همچنان مردم زلزله زده آواره اند و فریاد کمک سر می دهند. مردم قلعه خواجه بیشترین آسیب را از زلزله دیده اند.

زلزله اندیکا ۷۰ درصد آثار باستانی منطقه را نیز ویران کرده است. منطقه ای عشایری که حتی جاده ای برای کمک رسانی به منطقه وجود ندارد و کمک رسانان برای رسیدن به زلزله زدگان باید مسیر صعب العبور طی کنند.

منطقه زلزله زده، محل زندگی عشایر منطقه است که حتی در غار های سنگی زندگی می کردند.غارهایی که حال بر سرشان ویران شده و هر آنچه داشتند زیر سنگ ها مدفون شده است.

کمک رسانی تاکنون به زلزله زدگان مناسب نیست و با توجه به سرمای منطقه و شرایط بحرانی اسکان این زلزله زدگان نیاز به امداد فوری به این هموطنان وجود دارد.

ایمان محمدی نرگسی، رئیس ستاد مرکزی قرارگاه جهادی انقلاب اسلامی کشور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی رکنا در خصوص آخرین وضعیت زلزله زدگان اندیکا گفت: زلزله ۱۲۴۰ خانه آسیب وارد کرده است.۴۰۰ خانه تخریب صد در صدی شده اند. کمک رسانی ها کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه در فصل سرما قرار داریم و هر لحظه امکان بارش برف و سردتر شدن منطقه وجود دارد ادامه داد: به صورت فوری، حداقل به ۵۰۰ کانکس برای اسکان اولیه زلزله زدگان نیاز است. بنیاد مسکن باید خیلی سریع مراحل اسکان و بازسازی منطقه را آغاز کند وگرنه زلزله زدگان در شرایط خطرناکی قرار خواهند گرفت.

 

  • 21 مهر 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011