معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

برگزاری جشنواره عسل روستای بنادکوک دیزه تفت

4 آبان 1400

جشنواره عسل روستای بنادکوک دیزه تفت بعد از ۲ سال وقفه به همت شورای اسلامی و دهیاری روستا، شرکت تعاونی دهیاری ها و بخشداری نیر با همکاری کمیته گردشگری اداره کل میراث فرهنگی یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مدیر کل میراث فرهنگی, گردشگری و صنایع دستی یزد مزیت برگزاری این جشنواره ها را شناخته شدن روستاها و ظرفیت های آنها عنوان کرد و افزود: خیلی از مردم یزد و مدیران استانی بنادکوک دیزه را نمی شناختند ولی به واسطه برگزاری این جشنواره، روستا شناخته شد.

مصطفی فاطمی افزود: خیلی از مردم استان بنادکوک دیزه را به عنوان محل تولید عسل اطلاع نداشتند در حالی که مردم این روستا بزرگترین پرورش دهنده زنبور عسل استان بودند و با برگزاری جشنواره عسل در بنادکوک دیزه، این روستا به عنوان قطب  تولید عسل استان معرفی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: برگزاری این جشنواره ها به توسعه اقتصادی روستا کمک می کند و این که مردم روستا بتوانند محصولات و تولیدهای خود را با برندهایی به استان و بلکه کشور بشناسند به گونه ای که در این جشنواره برند عسل بنادکوک دیزه یا عسل دهکده بنادکوک مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: هرچند همچنان درگیر مسائل کرونا هستیم و سعی شده جشنواره ها در فضایی کاملاً باز و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شود اما برگزاری چنین جشنواره هایی نشاط و شادابی را پس از مدت ها به روستا باز می گرداند و این جنب و جوش اجتماعی بسیار خوب است.

فاطمی برگزاری جشنواره ها به لحاظ گردشگری را سبب توزیع مکانی گردشگر در مناطق روستایی استان ذکر کرد و افزود: استان یزد در برگزاری جشنواره ها رتبه اول را در کشور کسب کرده است و ما باید این برندی که در سال های گذشته کسب کردیم را حفظ کنیم و روستاها را با محصولات و جاذبه های متعددی که دارند به مردم معرفی کنیم تا حفظ سکونت در روستاها را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: هنوز تورهای گردشگری خارجی مجوز ورود به کشور ندارند ولی در صورت حضور تورهای گردشگری خارجی در کشور آنها هم می توانند از این ظرفیت روستاهای ما استفاده کنند.

رییس شورای اسلامی روستای بنادکوک دیزه هم گفت: قشر بزرگی از مردم بنادکوک دیزه در صنعت زنبورداری و تولید عسل مشغول به فعالیت اند.

حسین زارع بنادکوکی با بیان اینکه دومین جشنواره عسل بنادکوک دیزه آغاز به کار کرد، هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی عسل بنادکوک دیزه به مردم و ظرفیت تولید عسل این روستا به مردم استان و کشور عنوان کرد.

وی ادامه داد: صنعت زنبورداری و عسل یکی از نیازهای مردم است و عسل یکی از کالاهای اساسی در سبد غذایی مردم محسوب می شود.

دومین جشنواره عسل بنادکوک دیزه روزهای جمعه تا یکشنبه به همراه برنامه های متعدد،جشن و بازهای محلی برگزار می شود.

بیشترین تولید عسل استان در شهرستان تفت صورت می گیرد که بنادکوک دیزه یکی از مناطق اصلی تولید عسل این شهرستان محسوب می شود.

بنادکوک دیزه مرکز دهستانی در بخش نیر شهرستان تفت در ۹۰ کیلومتری مرکز استان یزد است.

  • 4 آبان 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011