معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اقدام مجلس به نفع شهرها و روستاهای کوچک و «جمعیت» دیگر اولویت نیست

1 بهمن 1401

شاهرود- خانی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به اقدام مجلس به نفع شهرها و روستاهای کوچک گفت: سهم شهرهای کوچک از اعتبارات ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در بودجه سال آینده افزایش یافت.

علی اصغر خانی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از اعتبارات ۹ درصد مالیات ارزش افزوده سه درصد بود، تاکید کرد: با تلاش نمایندگان مجلس این میزان به چهار درصد افزایش پیدا کرد اما این آخر ماجرا نیست بلکه نمایندگان با رای قاطعی، نحوه توزیع این اعتبارات را نیز اصلاح کردند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نحوه تقسیم اعتبارات ۹درصد مالیات ارزش افزوده و اختصاص آن به شهرداری و دهیاری ها در دستور کار قرار گرفت و در یکی دو نوبت تلاش کردیم آن را اصلاح و شاخص های تخصیص آن را تغییر دهیم، افزود: هر بار تلاش ها با لابی نمایندگان کلان شهرهای کشور بی نتیجه ماند.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه به دنبال اصلاح شیوه اختصاص اعتبارات ۹ درصد مالیات ارزش افزوده به شهرداری و دهیاری ها بودیم، بیان کرد: اختصاص چند اولویت و بند دارد که نخستین آنها جمعیت است لذا شهرهای کوچک و روستاهای محروم عملاً سهم اندکی را از این اعتبارات داشتند چرا که شهرهای کلان تمام اعتبارات را دریافت می کردند.

در سال گذشته نحوه تقسیم اعتبارات ۹درصد مالیات ارزش افزوده و اختصاص آن به شهرداری و دهیاری ها در دستور کار قرار گرفت

خانی با بیان اینکه ما تلاش کردیم تا اولویت جمعیت را به اولویت دوم سوق دهیم و مقوله توسعه یافتگی را به اولویت نخست برسانیم، بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ همان‌طور که بیان شد با لابی نمایندگان ابر شهرهای کشور متاسفانه این اقدام صورت نگرفت اما در سال ۱۴۰۲ خوشبختانه مصوب شد که توسعه نیافتگی ملاک اختصاص اعتبارات ۹ درصد مالیات ارزش افزوده باشد.

وی با بیان اینکه این طرح در کمیسیون تلفیق بررسی و ۱۲۰ الی ۱۳۰ نماینده نیز پای آن ایستاده بودند و خوشبختانه در صحن نیز رای خوبی گرفت، بیان کرد: توسعه نیافتگی در بودجه سال ۱۴۰۲ اولویت نخست در اختصاص بودجه و سهم اعتباری دهیاری ها و شهرداری ها از ۹ درصد مالیات ارزش افزوده است که رقم خوبی را به سمت شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان سمنان سوق خواهد داد.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس ادامه داد: سابقاً با در نظر گرفتن ملاک جمعیت چیزی عملاً به شهرها و روستاهای استان سمنان نمی‌رسید اما با تغییری که صورت گرفت می توانیم برای آبادانی روستاها و شهرهای استان، ایجاد زیرساخت ها، آسفالت معابر، مهیا ساختن روستاها برای بازگشت جمعیت مهاجر و … موفقیت‌های بهتری را کسب کنیم.

خانی با بیان اینکه در بوده سال آتی اعتبارات خوبی به شهرداری ها و دهیاری های استان سمنان خواهد رسید، تاکید کرد: انتظار ما این است که این اعتبارات برای توسعه روستاها صرف شود تا بتوانیم ارائه خدمات بهتری را به مردم شاهد باشیم.

  • 1 بهمن 1401
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011