معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

توسعه روستاها در گرو وجود شوراهای روستایی قوی

6 اردیبهشت 1396
توسعه روستاها در گرو وجود شوراهای روستایی قوی

فرماندار فاروج تاکید کرد: توسعه روستاها در گرو وجود شوراهای روستایی قوی است.

هادی رجایی نیا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: طبق نظریه‌های مدیریتی و توسعه‌ای، توسعه هر جامعه‌ای مبتنی بر توسعه روستاهاست و در سال‌های اخیر به این موضوع توجه ویژه ای شده است به همین دلیل مباحثی همچون گردشگری روستایی و بوم گردی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه دهیار و اعضای شورای روستایی نقش زیادی در توسعه روستاها دارند، افزود: در گذشته یکی از مهمترین وظایف اعضای شورای روستا حل اختلافات پیش آمده در روستاها بوده است اما در حال حاضر وضعیت متفاوت شده و باید اعضای شورای روستایی در عرصه‌های دیگر نیز نقش آفرینی کنند.

رجایی نیا ادامه داد: تصمیمات مدیریتی در مورد روستاها در گذشته در فرمانداری و استانداری گرفته می‌شد اما هم اکنون اختیارات روستاها به خود روستا تفیض شده و در این راستا دهیار و اعضای شورای روستایی باید برای آبادانی و توسعه روستاها برنامه ریزی کنند، بنابراین مردم روستا نقش خیلی مهمی در توسعه محل زندگی خود دارند چراکه می‌توانند با انتخاب فرد اصلح برای شورای روستایی سرنوشت خود را تغییر دهند.
این مقام مسئول تصریح کرد: افراد باید کاندیدایی را انتخاب کنند که باتجربه باشد و از تحصیلات کافی نیز به منظور انجام برنامه ریزی و هزینه کرد اعتبارات اختصاص یافته برخوردار باشد.
وی بیان کرد: اعضای شورای روستاها نیز باید توجه داشته باشند تلاششان برای روستاهایی که دچار کمبود زیرساخت ها است رفع مشکلات باشد و در روستاهایی که دارای امکانات کافی هستند برنامه ریزی برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی جوامع روستایی باشد.

 

منبع: ایسنا

  • 6 اردیبهشت 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011