معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۲۸۵۶ بوستان و فضای سبز روستایی در دولت یازدهم به بهره برداری رسید

30 اردیبهشت 1396
بوستان و فضای سبز در دولت یازدهم

مدیرکل هماهنگی عمران و خدمات روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: ۲۸۵۶بوستان‌ روستایی و فضای سبز در دولت یازدهم احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

اشکان جعفر کریمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: در دولت یازدهم ۷۶۰ پروژه بوستان روستایی در سال های ۹۴ و ۹۵ تحت عنوان کمک های ویژه دولت اجرا شد که ۱۲،۴۵ درصد از مجموع طرح های عمرانی انجام شده در سال های یاد شده را به خود اختصاص می دهد.
وی خاطر نشان کرد: وجود بوستان و فضای سبز در روستاها باعث ایجاد روحیه، طراوت، نشاط و افزایش جذابیت‌های بصری در محیط‌ های روستایی می‌شود و همچنین ایجاد مکانی برای گذراندن اوقات فراغت ساکنان و مسافران و بازی کودکان از کارکردهای دیگر این فضاها است.
جعفر کریمی ادامه داد:براساس بند‌های یک و ۲۳ ماده ۱۰ اساسنامه، تشکیلات این سازمان، دهیاری‌ها و دهیاران را موظف کرده است که زمینه های لازم برای بهبود وضعیت زیست محیطی روستا و پارک‌ها و فضاهای سبز را مهیا کند.

** اجرای بیش از ۲۰ هزار طرح بهسازی معابر
جعفر کریمی گفت: ۲۰هزار و ۳۷۸ طرح بهسازی معابر توسط دهیاری‌ها در دولت یازدهم اجرا و به بهره‌برداری رسیده است که معادل ۶۰ درصد از کل پروژه‌های عمرانی در این دولت را به خود اختصاص داده است.
وی خاطر نشان کرد:بر اساس بند ۲۳ ماده ۱۰ اساسنامه ، تشکیلات و سازمان دهیاری‌‌ها، این نهاد وظیفه فراهم کردن ایجاد خیابان‌ها، کوچه‌ها، میدان‌ها، پارک‌ها ، فضاهای سبز، ورزشی و آموزشی، مراکز تفریحی عمومی و مجاری آب و توسعه معابر و اجرای آنها و همکاری در زمینه طرح بهسازی روستا را بر عهده دارد.
جعفرکریمی ادامه داد:بهسازی معابر از مهمترین اقدامات دهیاری‌هاست که این پروژه‌ها طیف وسیعی از پروژه‌های خرد مقیاس، مانند اجرای طرح هادی، احداث پل، آسفالت معابر و روشنایی آنها را در بر می‌گیرد.

** ۴۵ هزار تن قیر برای بهسازی معابر روستایی در دولت یازدهم اختصاص یافت
وی اعلام کرد: ۴۵ هزار تن قیر برای بهسازی معابر روستایی در دولت یازدهم اختصاص یافت و در اختیار دهیاری‌های قرار گرفت.
این مسئول سازمان شهرداری ها و دهیاری ادامه داد:با توجه به اینکه، بهسازی و آسفالت معابر روستایی، جزء اولویت‌های طرح‌های عمرانی دهیاری‌ها قرار دارد و این موضوع همواره از مهمترین مطالبات ساکنان روستاها بوده است، کمک به دهیاری‌ها برای تامین قیر مورد نیاز برای بهسازی و آسفالت معابر روستایی، برای اولین بار توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سال ۱۳۹۳ و در دولت تدبیر و امید، در دستور کار قرار گرفت.

**۴هزار و ۴۵۸ساختمان اداری در دولت یازدهم در روستاها احداث شد
مدیرکل هماهنگی عمران و خدمات روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت :۴هزار و ۴۵۸ساختمان اداری( ساختمان دهیاری و دفتر شورای اسلامی)در دولت یازدهم در روستاها احداث شد.
وی اضافه کرد: به منظور انجام کلیه امور مربوط به دهیاری و لزوم پاسخگویی و رسیدگی به امور اداری اهالی روستا از قبیل صدور پروانه ساختمان، ساخت و ساز، صدور معرفی‌نامه برای افراد و تائیدیه آنها مبنی بر سکونت در روستا ،دهیاری نیاز به محلی مناسب برای استقرار دارد.
به گزارش روز سه شنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا، جعفر کریمی در پایان تصریح کرد: از این رو احداث ساختمان‌های اداری که معمولا شامل ساختمان دهیاری و شورای اسلامی روستاست از اولویت‌های عمرانی دهیاری‌ها است.

  • 30 اردیبهشت 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011