معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

طرح احیای بافت با ارزش در یک روستای تاکستان اجرا می شود

3 خرداد 1396
بهسازی روستا

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکستان گفت: طرح احیای بافت با ارزش روستایی در روستای تاکند این شهرستان اجرا می شود.
سعید خدایاری در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: اجرای این طرح در سطح روستاها به حفظ
بافت های ارزشمند روستایی کمک کرده و با جذب گردشگر باعث رونق اقتصاد روستا می شود.
این مسئول گفت: با توجه به اینکه تاکنون بهسازی و احیای بافت های با ارزش روستایی در کشور نتایج خوبی به همراه داشته است، از این رو سال گذشته تاکند را به عنوان روستای شاخص تاکستان به کارگروه این طرح در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور معرفی کردیم که در نهایت با آن موافقت به عمل آمد.
وی ادامه داد: تمامی مقدمات اجرای طرح یاد شده در روستای تاکند آماده شده و در حال حاضر نیز منتظر نقشه راه این طرح و اختصاص اعتبارات لازم آن هستیم تا بلافاصله نسبت به اجرای آن اقدام کنیم.
خدایاری هدف از اجرای این طرح را بهسازی بافت های با ارزش روستایی و حفظ هویت تاریخی روستاها عنوان کرد و گفت: تمامی هویت های تاریخی و فرهنگی موجود در روستاها با اجرای این طرح حفظ شده و در نهایت منجر به ایجاد درآمدهای پایدار و رونق گردشگری در این مناطق می شود.
وی،اجرای طرح بافت با ارزش روستایی را یکی از کارهای ماندگار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح کشور برشمرد و گفت: متاسفانه در گذشته به دلایل مختلف از جمله مهاجرت و توجه نکردن به کالبد روستا از سوی روستائیان، بسیار از بناهای تاریخی و ارزشمند روستایی تخریب و یا در معرض انقراض و نابودی قرار گرفت که همین مساله باعث آسیب رساندن به ذخایر کالبدی این مناطق شد بود اما اکنون با اجرای این طرح از تخریب بافت های ارزشمند روستایی پیشگیری می شود.
شهرستان تاکستان به مرکزیت تاکستان با چهار بخش،۹ دهستان و ۱۱۱ روستا در غرب استان قزوین واقع شده است.

  • 3 خرداد 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011