معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

پرداخت ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زا به روستاییان و عشایر استان بوشهر

11 بهمن 1396
پرداخت ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زا به روستاییان و عشایر استان بوشهر

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر گفت: از محل منابع صندوق توسعه ملی ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اشتغال‌زا به روستاییان، عشایر و متقاضیان شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت استان بوشهر پرداخت می‌شود.

بهرام نکیسا ظهر امروز در نشست بررسی طرح‌های مشاغل روستایی استان بوشهر به پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در روستاها و مناطق عشایری استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت: بر اساس ظرفیت‌های مناطق مختلف طرح‌های اشتغال‌زا در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ نفر جمعیت استان بوشهر شناسایی و به اجراء درآمده است.

وی از تصویب ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی ارزان قیمت برای مشاغل روستایی و عشایری استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: با توجه به ابلاغ آیین نامه کانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از محل ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی و معادل ریالی آن از منابع داخلی بانک های عامل، ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اشتغال‌زا به روستاییان، عشایر و متقاضیان شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر پرداخت می‌شود.

نکیسا با بیان اینکه این اعتبار بر اساس شاخص جمعیت روستایی و عشایری و سهم بیکاران هر شهرستان به ۱۰ شهرستان استان تخصیص یافت تصریح کرد: این تسهیلات اعتباری در بخش‌های کشاورزی، معادن کوچک، فعالیت‌های خدماتی، صنایع دستی و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر و بر اساس رشته‌های اولویت‌دار استان به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی از چگونگی ثبت نام متقاضیان برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی خبرداد و افزود: متقاضیان لازم است پس از اخذ مجوزهای قانونی لازم از دستگاههای اجرایی مربوطه، در سامانه کارا ثبت نام کنند تا پس از بررسی طرح در کمیته فنی و کارگروه اشتغال شهرستان یا استان به بانک عامل معرفی شوند.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر بیان کرد: با توجه به تصمیم کارگروه اشتغال استان، پرداخت تسهیلات تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان به کارگروه اشتغال شهرستان ها تفویض اختیار شده و تسهیلات بالاتر توسط کمیته فنی و کارگروه اشتغال استان بررسی و به بانک عامل معرفی می‌شود.

نکیسا ابراز امیدواری کرد: با بهره گیری از فرصت فراهم شده، زمینه رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار جوانان در مناطق روستایی و عشایری فراهم شود.

  • 11 بهمن 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |


پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011