معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

گزارش اقدامات عمده معاونت دهیاری ها در یکسال اخیر

7 شهریور 1398
گزارش اقدامات عمده معاونت دهیاری ها در یکسال اخیر

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در گفت و گو با خبرگزاری فارس با اعلام اقدامات عمده و عملکرد این معاونت طی یکسال اخیر گفت:مجوز تاسیس دهیاری برای تمامی روستاهای بالای ۳۰ خانواده صادر شده است و ۳۷ هزار و ۷۲ دهیاری در کل کشور داریم.

سعیدرضا جندقیان، معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره عملکرد این معاونت در یکسال گذشته اظهار داشت: سیستم جمع‌آوری و حمل زباله در ۴۱۶ روستا ساماندهی شده است و روستاهای تحت پوشش خدمات جمع‌آوری پسماند به ۲۹هزار روستا افزایش یافته است.

جندقیان با اشاره به تجهیز ۳۱ پایگاه‌ آتش‌نشانی روستایی به ماشین‌آلات آتش‌نشانی گفت: تعداد پایگاه‌های آتش‌نشانی به ۹۲۴ پایگاه روستایی کشور افزایش یافته و نزدیک به ۹۵۰۰ روستا تحت پوشش  خدمات ایمنی و آتش‌نشانی قرارگرفتند.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه  تعداد بوستان‌های روستایی کشور  به ۷۵۰۰  بوستان رسیده است گفت: تعداد ماشین‌آلات واگذار شده به دهیاری ها به ۱۶ هزار و ۶۸۷  دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی شامل خودروی حمل زباله، بکهولودر، کمپرسی، لودر، مینییلودر، آتش‌نشانی و تراکتور افزایش یافته ست.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای توسعه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و توسعه بوم‌گردی با استفاده از ظرفیت‌های محلی در روستاهای گردشگری کشور در سال ۱۳۹۸ با اعتباری به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال انجام شده است.

جندقیان بیان داشت: در سال گذشته ۱۴ هزار و ۶۵۵  پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ‌بر۱۴ هزار میلیارد ریال در روستاهای کشور اجرایی شد و  از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۶ نزدیک  به ۴۵ هزار و ۵۰۰   پروژه عمرانی توسط دهیاری های کشور به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح از سال ۱۳۹۷ تاکنون ۲۷۳ نیروی وظیفه برای فعالیت در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی جذب و به کارگیری شدند.

 

منبع: سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

  • 7 شهریور 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011