معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

پنجاه و پنجمین شماره مجله دهیاری‌ها منتشر شد

1 فروردین 1399
پنجاه و پنجمین شماره مجله دهیاری‌ها منتشر شد

اسمعیل زیارتی نصرآبادی گفت: با شنیدن اسم روستا اولین چیزی که در ذهن متبادر می‌شود، سرسبزی،‌ محیط طبیعی بکر و آب و هوای خوش است که شاید متاسفانه طی سالیان گذشته در برخی از روستاهای کشور شاهد افول این ویژگی مهم روستاها بوده‌ایم. حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و توسعه فضای سبز روستایی و بهبود کیفیت سیما و منظر روستاها می‌تواند یکی از عوامل بسیار مهم در پایدار نگه‌ داشتن روستاها، حفظ هویت روستاها، رونق گردشگری، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت و مواردی از این قبیل باشد.

زیارتی نصرآبادی در ادامه افزود: براساس وظایف تعریف شده در اساسنامه دهیاری‌ها، دهیاران به عنوان متولیان توسعه پایدار در روستاها باید در حفظ و توسعه پوشش گیاهی و فضای سبز روستایی که یکی از ابعاد توسعه پایدار است کوشش نمایند و برای اقدام موثر و عالمانه در این خصوص، بایستی پیش از هر چیز مشابه سایر ابعاد وظیفه‌ای خود، دانش و مهارت لازم را کسب کنند. از دیگر وظایف تعیین شده برای دهیاری‌ها، تعامل با سایر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی برای انجام وظایف و اجرای سیاست‌های دولت در عرصه روستاها است که در این خصوص نیز دهیاری‌ها بایستی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با محیط زیست، منابع طبیعی و فضای سبز و مانند آن را به خوبی بشناسند و بتوانند از ظرفیت آنها برای تحقق توسعه پایدار روستایی استفاده کنند.

وی در ادامه گفت که بر همین اساس و با توجه با رسالت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به عنوان متولی آموزش دهیاران، پنجاه و پنجمین شماره از ماهنامه دهیاری‌ها با محوریت ” حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و توسعه فضای سبز روستایی” همزمان با هفته منابع طبیعی و شروع پویش سراسری درختکاری، با همکاری معاونت محترم امور دهیاری‌های سازمان تولید و انتشار یافته است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهری و روستایی در پایان اظهار امیدواری کرد که انتشار این شماره از ماهنامه که متن آن در سایت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز قابل دسترس است، به نوبه خود نقش و سهمی در ارتقای دانش، بینش و نگرش دهیاران داشته باشد و از دهیاران و پژوهشگران حوزه روستایی خواست تا ضمن بهره‌گیری از مطالب ماهنامه، با ارایه نظرات و پیشنهادات سازنده خود تحریریه و عوامل تولید و نشر را در ارتقای کیفی نشریه دهیاری‌ها یاری رسانند.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

  • 1 فروردین 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011