معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

کلشانه طبس رکورد دار بارندگی در سال جاری است

10 دی 1399

روستای کلشانه در سال زراعی جاری با ثبت ۵۵.۵ میلیمتر بارندگی، رکورد دار بیشترین بارندگی در شهرستان طبس است، در حالی که میزان بارندگی این روستا در مدت مشابه سال گذشته صفر ثبت شده بود.

محمدشاهی رئیس اداره هواشناسی طبس  گفت: کلشانه در سطح استان نیز پس از نهبندان بیشترین میزان بارندگی را به خود اختصاص داده است.او افزود: نتایج بررسی آمار‌ها حاکی از آن است که امسال میزان بارندگی در شهر‌های طبس و عشق‌آباد افزایش یافته است، به طوری که از ابتدای سال زراعی جاری (مهر ماه) تاکنون با ثبت ۱۰.۵ میلیمتر بارندگی در شهر طبس، شاهد افزایش ۳۲ درصدی بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم؛ اگرچه بارندگی این شهر نسبت به بلندمدت، ۴۰ درصد کاهش دارد.

رئیس اداره هواشناسی طبس با بیان اینکه میزان بارندگی در شهر عشق‌آباد طبس نیز از افزایش چشمگیر ۱۳۲ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است گفت: روند افزایشی میزان بارندگی نسبت به پارسال در بیشتر ایستگاه‌های باران‌سنجی شهرستان طبس وجود دارد، به جز شهر دیهوک و روستا‌های خرو و چیروک که میزان بارندگی آن‌ها نسبت به سال گذشته به ترتیب ۳۰، ۲۶ و ۲۳ درصد کاهش یافته است.

او بیان کرد: بیشترین میزان بارندگی سال زراعی جاری بین ۱۶ نقطه ثبت بارش در شهرستان طبس به ترتیب مربوط به کلشانه با ۵۵.۵ میلیمتر، عشق‌آباد ۴۱.۳ میلیمتر، پیرحاجات ۳۸.۵ میلیمتر، ده‌محمد ۲۷.۷ میلیمتر، معدن قلعه ۲۶.۳ میلیمتر و سرند دیهوک با ۲۶ میلیمتر ثبت شده است.

محمدشاهی در مورد میزان بارش برف در شهرستان طبس هم گفت: فقط در شهر دیهوک کمتر از یک سانتیمتر بارش برف ثبت شده و در سایر نقاط شهرستان از ابتدای مهر تاکنون بارش برف ثبت نشده است.

رییس اداره هواشناسی طبس درباره مقایسه وضعیت دما در این شهرستان اظهار داشت: دمای هوا امسال به‌طور فصلی در اکثر نقاط طبس در مقایسه با سال گذشته خنک‌تر شده و از ابتدای سال زراعی جاری به‌طور میانگین سردترین نقطه، دیهوک و عشق‌آباد و گرم‌ترین آن طبس بوده است.

او افزود: دمای هوای شهر طبس یک شب در آذر ماه و دو شب در دی ماه به زیر صفر رسید.

محمدشاهی گفت: سردترین روز در طبس مربوط به هفتم دی با دمای منفی ۲.۳ درجه سلسیوس بوده در حالی که کمینه دما در نقطه فرودگاه طبس در سه روز متوالی هفتم، هشتم و نهم دی منفی ۳ درجه سلسیوس ثبت شده است؛ در شهر‌های عشق‌آباد و دیهوک نیز منفی ۳.۴ درجه سانتیگراد در دی ماه ثبت شده است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

سال آبی – زراعی در ایران از اول مهر هر سال آغاز می‌شود و تا پایان شهریور سال بعد ادامه دارد.

با وجود بارندگی‌های خوب در سال جاری خراسان جنوبی همچنان درگیر خشکسالی است.

منبع : ایرنا

  • 10 دی 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011