معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

۲۰۰ روستای سیستان و بلوچستان به نسل سوم و چهارم ارتباطات مجهز می شود

10 دی 1399

جهرمی گفت: افزون‌بر ۲۰۰ روستای سیستان و بلوچستان تا ۲۱ روز آینده به نسل سوم و چهارم ارتباطات و تلفن همراه مجهز می‌شود.

 حمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطلات و فناوری اطلاعات در جریان سفر به خاش در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به اینکه کار آموزش در شهرک توحید آباد گرنچین خاش به صورت حضوری بوده و مشکلات اینترنت و ارتباطات در این منطقه وجود دارد قول می‌دهیم که مدرسه ارتباطات و اینترنت ویژه دختران توحید آباد را خواهیم ساخت.

او  بیان کرد: ۱۲۰۰ روستای سیستان و بلوچستان که ۲۷ درصد روستاهای این استان هستند تا پایان امسال به اینترنت و ارتباطات کیفی مجهز می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: زیرساخت‌های فیبرنوری به صورت تدریجی در سیستان و بلوچستان ایجاد می‌شود.

او افزود: با توجه به اینکه عقب ماندگی‌های تاریخی در سیستان و بلوچستان وجود دارد کار بررسی مشکلات و رفع کمبودهای ارتباطات این استان را در اولویت قرار داده‌ایم.

جهرمی تصریح کرد: مقوله‌های سلامت، تجارت، آموزش، فرهنگی و ارتباطات اجتماعی به فراهم بودن زیرساخت‌های اینترنت ارتباط دارد.

فرماندار خاش نیز گفت: دسترسی به اینترنت و ارتباطات تلفن همراه و ثابت در شهر و نقاط روستایی این شهرستان بسیار ضعیف بوده و ۲ روز اخیر قطعی اینترنت خاش بسیار نگران کننده بوده و گلایه مندی‌های شدید مردمی را به همراه داشته است.

صاحب گل صالحی افزود: کاهش شکاف دیجیتالی، یکنواخت سازی و تقویت ارتباطات و پیش‌بینی فیبر پشتیبان در مسیر زاهدان – میرجاوه به خاش باید مورد توجه باشد.

او  ادامه داد: ایرندگان فیبر زمینی ندارد و مناطق سنگان و دشت‌های موزن، رباط، آبخوان کارواندر، ترشاب، مناطق چاشهی، موتور زمان خان، اسپیتک و کروجی در بخش مرکزی خاش و روستاهای گورچان، گرنچین، توحید آباد پشتکوه و چهل روستای مرزی روتک با مشکلات فراوان ارتباطاتی هستند.

وزیر ارتباطات در این سفر یک روزه به خاش از سایت‌های ارتباطات منطقه پشتکوه، رباط و روستاهای بخش مرکزی خاش بازدید و با مردم توحید آباد گرنچین از نزدیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

  • 10 دی 1399
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011