معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

جذب ۷۱ هزار میلیارد ریال اعتبار اوراق مشارکت شهرداری‌های در سال ۹۹

7 مهر 1400

به گزارش خبرگزاری به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مسعود نصرتی افزود: وزارت کشور به استناد بند “د” تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، شهرداری‌ها را جهت استفاده از اوراق مشارکت به سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی معرفی می‌نماید که این مهم تا سقف مبلغ ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ صورت پذیرفت.
وی ادامه داد: باتوجه به مشکلات پیش آمده، از جمله شیوع ویروس کرونا، شهرداری‌ها نتوانستند تا قبل از پایان سال ۱۳۹۹ اعتبار اوراق را جذب کنند که با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت دیوان محاسبات کشور، مهلت جذب اوراق ابتدا تا پایان تیرماه و سپس تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تمدید شد.
نصرتی افزود: با تمدید مهلت جذب اوراق مشارکت، رکورد بی نظیری در تامین مالی شهرداری‌ها از طریق اوراق مشارکت رقم خورد، به طوری که ۷۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های مترو، اتوبوسرانی و بافت فرسوده ۱۲ شهرداری کلانشهر، مرکز استان و بزرگ کشور جذب شد.
وی اضافه کرد: یکی از دلایل اصلی رشد میزان جذب اوراق مشارکت در سال‌های اخیر، پیگیری ویژه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از شهرداری ها، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی بوده که دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان به طور متمرکز مسئول پیگیری آن و تسهیل فرآیند جذب اوراق مشارکت و رفع موانع موجود بوده است.

  • 7 مهر 1400
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011