معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

دهیاران به مدیریت بهینه خدمات پسماند توجه ویژه کنند

24 اردیبهشت 1403

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن تبریک روز جهانی هوای پاک، خطاب به دهیاران گفت: به ایجاد و تکمیل پروژه های توسعه فضای سبز و مدیریت بهینه خدمات پسماند توجه ویژه داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهیار نورعلی گفت: فراهم کردن زمینه مشارکت مؤثر مردم، بخش غیردولتی و کلیه دستگاه های اجرایی؛ رمز موفقیت برنامه های مدیریت روستایی در زمینه تحقق‌ زمین پاک در روستاهاست.

وی تصریح کرد: بدون حفاظت از منابع آب، خاک، پوشش گیاهی و بهره برداری بهینه از آنها، نمی توان به توسعه پایدار و تولید مطمئن در کشاورزی رسید. اگر معتقدیم منابع طبیعی بستر کشاورزی و بستر حیات است، باید با هم‌گرایی، هم سویی و هم افزایی همه دست‌اندرکاران از جمله نهادهای دولتی، غیردولتی، بهره برداران خصوصی و اقشار مردم در چارچوب عزمی ملی بروز یابد و این مسئله، جز با شناخت و آگاهی دادن به آنها میسر نمی شود.

نورعلی افزود: روز زمین پاک، روزی برای افزایش آگاهی‌های ما نسبت به زمین و ارزیابی وضعیت فعلی، چشم انداز های آینده و موثر بودن تصمیمات و اقدامات دراین عرصه است، برنامه‌ریزی برای کاهش آلاینده ها و حفظ محیط زیست و نیز پشتیبانی، حمایت و هدایت مدیریت روستایی در این عرصه همواره از اولویت‌های کاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور می باشد.

معاون امور دهیاری ها خاطرنشان کرد: دهیاران به ایجاد و تکمیل پروژه های توسعه فضای سبز و مدیریت بهینه خدمات پسماند توجه ویژه داشته باشند. از این رو با عنایت به نام‌گذاری سال جاری از طرف مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان سال “جهش تولید با مشارکت مردم” ضروری‌است، جوامع محلی، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستا نسبت به آماده نمودن بستر لازم برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد، خیریه ها و استارتاپ ها، در راستای تقویت سرمایه اجتماعی و ایجاد اعتماد شهروندان به مدیریت روستایی، زمینه سازی برای تقویت بنیه و نهادینه کردن مشارکت شهروندان و نیز ارتقای فرهنگ زیست محیطی در روستانشینی اقدام نمایند.

وی در پایان ابراز امیدواری نمود دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستا با درک شرایط جدید و اصلاح برنامه ها و به‌کارگیری روشهای نوآورانه و خلاقانه، همچنان در این عرصه پرفروغ و تاثیرگذار ظاهر شوند.

سوم اردیبهشت مصادف با ۲۲ آوریل روز جهانی زمین پاک هر ساله یادآور سپاسگزاری از مواهب زمین و منابع و ذخایر طبیعی آن است. و به‌منظور افزایش آگاهی جهانی در تمامی کشورها این روز را به‌نام روز زمین پاک در تقویم های سراسر دنیا ثبت است.

  • 24 اردیبهشت 1403
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011