معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

نگاهی به تاثیر مطالعه در زندگی امروزه ی بشریت

30 تیر 1396

متاسفانه امروزه خواندن کتاب  در جامعه بسیار کم شده است و  افرادی که میزان مطالعه شان زیاد باشد خیلی کم است.

ما باید با خواندن کتاب های خوب و پرمغز در زندگی امروزه مان تاثیر مثبت بگذاریم.با خواندن کتاب های مفید,میزان سواد جامعه بالا می رود و جامعه ی آگاه تری را شاهد خواهیم بود.

در زندگی امروزه افراد با بالابردن  مطالعه شان می توانند سطح فرهنگ و اگاهی جامعه رابالا ببرند و اینده ی روشن تری در سالیان پیش رو دیده می شود.بنابراین با ایجاد این نگرش

که افراد با خواندن کتاب اینده ی بهتری پیش رو دارند,سعی کنیم با خواندن روزانه ی کتاب اینده ی روشن تری را برای خودمان قم بزنیم.

نقش برجسته،والا ،حساس و سازنده کتاب در پویشهای تکامل آفرین فردی و اجتماعی،ناشی از گستردگی روح ارزش دانش و بینش و ابهت و اهمیت فرهنگ مکتوب در تاریخ بشری است و به راستی سزاوار نیست که چنین عنصرهایی را به دست فراموشی یا کم توجهی بسپاریم.

باری که در هفته کتاب باید به نحوه والا از کتاب قدردانی شود و نقش آن را در زندگی و جامعه پر رنگ تر نماییم.بدون شک فرهیختگان جامعه از کندی رشد و نارسایی‌ها و کمبود ها در حوزه تحقیق و مطالعه و کتاب و کتابخانه و نیز با نگرش به عدم بهره گیری کامل از امکانات نوین،سخت غمناک و دل آزرده می شوند.اما مسئولان ،باید فکری کنند. تنها در هفته کتاب نمی توان مشکلات و پیاودهای ناگوار آینده کتاب را حل کرد.

ما همیشه عادت داریم یا بهتر بگویم عادت کرده ایم که با رسیدن هفته کتاب  و کتاب خوانی تازه به فکر کتاب می افتیم و حتی در این روزها مسابقات کتاب خوانی،اهداء جوایز به نفرات برتر کتابخوان و… برگزار می‌کنیم، اما مهم و حائز اهمیت تر اینجاست که ما هیچ گاه سعی نکرده ایم مسائل کتاب را در سطح ملی و جهانی از بعد نهفته آن بنگریم.

همیشه افرادی که از یک مسئله روحی رنج می برند سعی می کنند که خود را به یک پزشک متخصص نشان دهند یا به سفر بروند ،این دسته از افراد جامعه وجود کتاب را نادیده گرفته اندو چرایی و جواب آن این است که به مطالعه علاقه ندارند یا فرصت خواندن کتاب را ندارند.در ضمیر کتاب نیرویی نهفته شده است که اگر به آن لحظه ای خیره بشوی و ذهن خود را از زنگارها و خط خطی های زندگی روزمره پاک کنی چنان آرامشی به انسان می دهد که حاضر به جدا شدن از آن نیستی.

 

 

  • 30 تیر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011