معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

توزیع ۲ هزار غذای نذری در مرزی ترین روستای آستارا

12 مهر 1396
اطعام نذری

به مناسبت روز سوم شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین(علیه السلام) و یاران باوفایش خادمین مسجد حضرت ابوالفضل العباس(علیه الاسلام) روستای مرزی جلال آباد شهرستان آستارا اقدام به پخت غذای نذری و توزیع در بین مردم کردند.

در یک سنت نیک و خداپسندانه و همزمان با سومین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه الاسلام) و ۷۲ تن از یاران باوفای وی، خیرین روستای مرزی جلال آباد با مشارکت و همکاری هیئت امنای مسجد حضرت ابوالفضل العباس (علیه الاسلام)، ۲ هزار پرس غذای نذری پخت و بین عزاداران و اهالی روستا توزیع کردند.

در این اقدام پسندیده ۲ هزار غذای نذری به ارزش بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان طبخ شد و بین عزاداران و اهالی روستا توزیع شد.

برای پخت این غذای نذری مقدار ۳۰۰ کیلوگرم برنج، ۲۲۰ کیلوگرم گوشت، ۳۶ کیلو روغن، ۶۰ کیلو لپه و ۲۱۲ کیلوگرم پیاز مصرف شد.

این اقدام خودجوش و خداپسندانه نشانه علاقه‌ مندی و ارادت مردم این منطقه از کشورمان به ائمه اطهار و اهل‌ بیت (علیه السلام) است.

مردم نیکوکار و ولایتمدار روستای مرزی جلال آباد از ابتدای تاسیس مسجد حضرت ابوالفضل العباس (علیه الاسلام) به مدت ۲۲ سال است که به مناسبت سومین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه الاسلام) و ۷۲ تن از یاران باوفایش اقدام به پخت غذاهای نذری و توزیع آن بین عزاداران و اهالی روستا می‌کنند.

گفتنی است، همه ساله با فرا رسیدن ماه محرم مردم مرزنشین روستای جلال آباد بخش مرکزی آستارا در مسجد حضرت ابوالفضل العباس(علیه الاسلام) گرد هم می‌آیند و پس از گوش فرا دادن به سخنان « حجت الاسلام محمود قویدل » از روحانیون منطقه به سینه زنی با مداحی و نوحه سرایی « ایوب پاکدل » از مداحان منطقه می‌پردازند و به یاد شهدای دشت کربلا اشک ماتم می‌ریزند.

منبع: خبرگزاری شبستان

  • 12 مهر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011