معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

آب شرب ۴۱ روستای دهستان نصار شهرستان آبادان پایدار شد

25 مهر 1396
آبرسانی آب شرب

تا پیش از بهره برداری از این طرح بیشتر روستاهای دهستان نصار یا بصورت نوبت بندی و یا از طریق تانکر سیار آبرسانی آب شرب می شدند.

درویشعلی کریمی با اشاره به بهبود کمی و کیفی آب شرب کلیه روستاهای دهستان نصار اظهار کرد: مشکل تامین آب شرب ۴۱ روستای این دهستان پس از سال ها بکلی حل شد و انتظار می رود اهالی شریف روستاها نیز در همراهی و همکاری با خادمان خود در آبفار روستایی نسبت به نگهداری و پرداخت حق آب بهاء مصرفی متعهد باشند.
کریمی گفت: با توجه به اینکه دولت فقط بودجه مورد نیاز برای تکمیلطرح ها را در اختیار این شرکت قرار می دهد و برای تعمیر و نگهداری بودجه ای تعریف نشده است، لذا انتظار می رود اهالی شریف روستاها نسبت به پرداخت قبوض آب خود متعهد باشند.
وی گفت: وجود سه تصفیه خانه کشتکار، ثوامر و نصار برای تامین آب شرب روستاهای شهرستان آبادان باعث شده تا هیچ گونه مشکلی برای آبرسانی به روستاها وجود نداشته باشد.
کریمی افزود: این سه تصفیه خانه تحت عنوان پدافند غیرعامل عمل می کنند و هرگاه مشکلی در یکی از آنها بوجود آید، از دیگر تصفیه خانه برای آبرسانی کمک گرفته می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان به اصلاح و بازسازی ۲ نقطه از خط انتقال آب شرب تصفیه خانه شهید کشتکار اشاره کرد و بیان داشت: این خط انتقال سال ها پیش از زیر اتوبان عبور داده شده بود و بدلیل فرسودگی و شکستگی های مکرر باعث هدر رفت آب می شد که به همت کارکنان خدوم آبفاروستایی خوزستان ۱۱۰ متر از آن خارج و تعویض شد، نقطه دیگر نیز زیر پل یادمان شهدا بود که شکستگی های مکرر و هدر رفت آب سبب شد تا ۲۰۰ متر از این خط لوله در آن منطقه نیز تعویض شود.
وی افزود: با اصلاح و بازسازی ۲ نقطه از این خط انتقال ضمن اینکه از هدر رفت آب شرب جلوگیری بعمل آمد، مشکل افت فشار روستاها نیز برطرف شد.
کریمی به انجام عملیات اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شرب روستای فیاضیه شهرستان آبادان با جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر اشاره کرد و اظهار کرد: این پروژه در دست مطالعه و تامین لوله های مورد نیاز قرار دارد.
وی بیان کرد: این پروژه در راستای بهبود کیفیت و کمیت آب شرب اهالی شریف این روستا انجام خواهد شد.

 

آب شرب

آبرسانی آب شرب

منبع: خبرگزاری جماران

www.jamaran.ir

  • 25 مهر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011