معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

سوال از دهیار

19 آذر 1396

سوال:

🔸آیا پس از این که دهیار بودجه سنواتی دهیاری را در موعد مقرر به تصویب شورای اسلامی روستا رساند. در طول سال مالی، برای انجام کلیه امور مالی دهیاری اعم از پرداخت های جاری و عمرانی، مجددا نیاز به اخذ مصوبه شورای اسلامی روستا هست یا خیر و آیا اصرار شورا در این خصوص وجاهت قانونی دارد یا خیر؟

🔹با عنایت به ماده ۳۱ آیین نامه مالی دهیاری ها مصوب ۱۳۸۲، دهیار موظف است بودجه سالانه دهیاری را جهت تصویب در موعد مقرر در آیین نامه مالی دهیاری ها تا پایان دی ماه جهت تصویب به شورای اسلامی ارایه نماید. شورا نیز موظف است تا نیمه اسفند نقطه نظرات خود را اعلام و تا پایان اسفند ماه تصویب نماید. با عنایت به این نکته که کلیه اقدامات دهیار در چارچوب بودجه سالانه توسط شورای اسلامی روستا بررسی و تصویب شده است. دیگر نیازی به اخذ مصوبه جهت اجرای جزییات بودجه مصوب نمی باشد.

لازم است یادآوری شود براساس تبصرہ ذیل این مادہ دھیار می تواند در صورت نیاز در طول سال مالی و قبل از انقضای آن نسبت به ارائه متمم یا اصلاح بودجه برای اظهارنظر و تصویب نهایی به شورای روستا اقدام نماید. همچتین براساس ماده ۳۲ آیین نامه موصوف، دهیار مکلف است تفریغ بودجه و صورت های مالی دهیاری را حداکتر تا نیمه خرداد ماه سال بعد به شورا ارائه نماید و شورا موظف است حداکثر تا پایان تیرماه نسبت به صورت های مالی و تفریغ بودجه شورا اعلام نظر و تصمیم مقتضی اتخاذ و مراتب را جهت اقدام لازم قانونی به دھیاری ابلاغ نماید۔ اصرار شورای اسلامی روستا در این خصوص فاقد وجاهت قانونی است.


🔴 برای سفارش محصولات مدیریت روستا لطفا بر روی لینک زیر کلیک بفرمایید

تماس: ۰۱۱۳۲۲۹۰۱۳۴ در ساعات کاری(۸:۳۰ الی ۱۶) و در ساعات غیراداری با شماره ۰۹۱۱۶۶۶۲۲۰۸ آقای مهدی زاده تماس حاصل نمایید.

  • 19 آذر 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011