معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

دستگاه‌های نظارتی در جنگ اقتصادی کمک کننده باشند

24 اردیبهشت 1397
دستگاه‌های نظارتی در جنگ اقتصادی کمک کننده باشند

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی باید در جنگ اقتصادی کمک کننده باشند گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع جنگ اقتصادی اشاره فرمودند، بنابراین دستگاه‌های مربوطه باید در این موضوع تلاش کنند.

ابوالفضل رضوی ظهر امروز در جلسه کارآفرینی روستایی در زمینه اشتغال پایدار که در سالن استانداری برگزار شد اظهار کرد: معاونت توسعه روستایی به وسیله سه مجموعه بانک سینا و پارسیان و نیز از محل صندوق توسعه ملی، وام پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: هم اکنون مشکل اصلی روستاییان و عشایر کشور، کمبود درآمد زندگی و نبود شغل مناسب برای جوانان تحصیل کرده بوده و از سوی دیگر تبعیض های اداری و خدماتی بین شهری‌ها و روستاییان و نیز عدم تکریم روستاییان و عشایر از سایر مشکلات کنونی به شمار می‌رود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به اینکه هم اکنون نزدیک ۳۰ درصد روستاییان و عشایر کشور سند ملکی ندارند گفت: براساس قانون، مسئول صدور اسناد مسکن روستایی، با بنیاد مسکن و صدور اسناد ملکی روستایی نیز با اداره ثبت اسناد و املاک است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های نظارتی باید در جنگ اقتصادی کمک کننده باشند تصریح کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع جنگ اقتصادی اشاره فرمودند، بنابراین دستگاه‌های مربوطه باید در این موضوع تلاش کنند.

رضوی با اشاره به بازدید صبح امروز از چند واحد تولیدی در ارومیه بیان کرد: خوشبختانه در این رابطه آذربایجان‌غربی در پرداخت تسهیلات در رتبه ششم کشور قرار دارد.

وی به مشکل وثیقه بانکی اشاره کرده و اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر کارآفرینان و سرمایه‌گذاران با مشکل نداشتن وثیقه مواجه هستند، باید معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی پنج کارشناس رسمی دادگستری را به بانک سینا معرفی کرده تا ارزش ملک روستاییان و عشایر را مورد ارزیابی قرار دهند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: در این رابطه ۱۰۰ درصد قیمت آن به عنوان وثیقه در نظر گرفته شده و کارمزدی هم که بانک اخذ می‌کند ۱۲ درصد است.

وی بیان کرد: علاوه بر آن، هیچ بانکی حق گرفتن سند شهری نداشته چون واحد اشتغال در روستا ایجاد می‌شود و در این زمینه، باید برای حل مشکلات موجود، جلسه‌ای بین بانک و اداره ثبت اسناد و املاک برگزار شده تا گره مردم حل شود.

رضوی با اشاره به مدت بازپرداخت وام گفت: در این ارتباط نیز، یک سال دوره تنفس وام بانک‌های پارسیان و سینا بوده و بسته به نوع طرح، سه تا چهار سال نیز فرصت بازپرداخت وام است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه سقف وام اشتغال در روستا مبلغ دو و نیم میلیارد تومان است اظهار کرد: این در حالی است که یک پروژه در سال نیز، تا سقف پرداخت چهار میلیارد تومان می‌تواند در استان انجام پذیرد.

وی با اشاره به اینکه شرایط بانک سینا و پارسیان هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد تصریح کرد: علاوه بر آن، بانک سینا به مدت یک ماه فرصت دارد که به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران پاسخ دهد که آیا طرحشان مورد قبول است یا خیر و نیز زمان بردن وثیقه برای کارآفرین نیز تنها دو ماه است.

رضوی به مشکل اخذ مالیات اشاره کرد و افزود: در این رابطه نیز تمامی مناطق محروم کشور از معافیت مالیاتی ۱۰ ساله برخوردار بوده و از سوی دیگر تمامی روستاهای کشور نیز پنج سال معافیت مالیاتی دارند و بنابراین اداره اقتصاد و دارایی نباید نسبت به روستاییان زورگویی و قانون‌شکنی کند.

 

منبع

  • 24 اردیبهشت 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011