معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اختصاص اعتبار ویژه برای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در نهاوند

19 شهریور 1397

فرماندار نهاوند از اختصاص اعتبار ویژه برای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در نهاوند خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراد ناصری ظهر شنبه با حضور مسئولان دستگاهی اجرایی از ۳ روستای لیلان، ولی سیراب و بالاجوب از توابع بخش زرین‌دشت بازدید کرد.

وی در این بازدیدها بر محرومیت زدایی از چهره روستاها با توجه به پتانسیل عظیم کشاورزی در نهاوند تاکید کرد و گفت: در بازدیدهای صورت گرفته از این سه روستا مشکلاتی همچون راه‌های روستایی، آب آشامیدنی، ارتباطات تلفن ثابت، روشنایی معابر، اجرای طرح هادی روستایی و غیره با حضور دهیاران و شوراهای روستاها موردبحث و بررسی قرار گرفت.

فرماندار نهاوند با تأکید بر اینکه اگر در روستایی کاری انجام‌گرفته و وعده‌ای محقق شده مردم خودشان خواسته‌اند، افزود: وقتی استقبال مردم برای رفع مشکلات در بخشی کم است پیشرفتی حاصل نخواهد شد و در این راستا نه دولت و نه نظام هیچ گناهی ندارند.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات کم سود اشتغال‌زایی در روستاها، گفت:اگر اهالی روستاها به دنبال اشتغال هستند باید با پیگیری از تسهیلات روستایی استفاده کنند و بدانند بدون پیگیری شورا و دهیار روستا و خود اهالی کاری صورت نخواهد گرفت.

ناصری با اشاره به برخی مشکلات همچون نامناسب بودن فضای آموزشی روستای لیلان، مشکلات آب آشامیدنی، روشنایی معابر، آسفالت معابر، ارتباط تلفن ثابت و شانه سازی راه محور فارسبان-برزول، گفت: خوشبختانه مدیران شهرستان دلسوز هستند و امروز نیز به دنبال رفع این مسائل و مشکلات خواهیم بود همچنان که دستوراتی در این خصوص صادرشده است.

وی با اشاره به لزوم احداث کانال دفع آب‌های سطحی توسط بنیاد مسکن جداره سازی و لایروبی قنات روستا توسط جهاد کشاورزی در روستای ولی سیراب، گفت: عمده مشکلات روستاهای شهرستان با امکانات موجود در شهرستان قابل‌رفع است اما رفع این مشکلات مستلزم پیگیری است.

فرماندار نهاوند در ادامه با اشاره به سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان نهاوند و وعده ارائه تسهیلات دولتی و بلاعوض در راستای توسعه و تجهیز زمین‌های کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری در نهاوند، گفت: شهرستان نهاوند با توجه به زمین‌های کشاورزی مستعد نیازمند اجرای ۱۰۰ درصدی این طرح است همچنان که ۸۵ درصد از هزینه مجهز شدن زمین‌های کشاورزی به سیستم نوین آبیاری را دولت و ۱۰ تا ۱۵ درصد را نیز کشاورز پرداخت خواهد کرد.

وی ادامه داد: دولت در حوزه ایجاد اشتغال در روستاها و مهاجرت معکوس و همچنین معیشت روستاییان تسهیلاتی در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت با سود ۶ درصد در نظر گرفته که خوشبختانه شهرستان نهاوند با توجه به پتانسیل موجود در این زمینه‌ها می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

  • 19 شهریور 1397
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011