معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

عدم تغییر کاربری مسیل سیلاب ها ، یکی از کاربردی ترین شیوه های مدیریت بحران بلایای طبیعی چون سیل است

9 فروردین 1398
عدم تغییر کاربری مسیل سیلاب ها ، یکی از کاربردی ترین شیوه های مدیریت بحران بلایای طبیعی چون سیل است.

سعید انصاری، مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان بیان کرد:خوشبختانه سال ۹۷ بودجه دهیاری‌های استان، سه برابر سال‌های قبل بود و از اولویت کار‌های عمرانی در روستا‌ها برای هزینه بخشی از این بودجه، عدم تغییر کاربری مسیر سیلاب ها، زیباسازی، بازسازی و بازگشایی آن‌ها بود .

سعید انصاری اظهار کرد:در شهرستان‌های غربی به دلیل بارش‌های مدام و همیشگی غالبا تمامی مسئولین آن همیشه بصورت آماده باش بوده و هستند و در مناطق شرقی استان بنا به نادر بودن بارش و رحمت الهی نمی‌بایست غافل شویم و مدیریت و مقاوم سازی مسیل‌ها را در اولویت فعالیت دهیاران قرار داده ایم.

وی افزود:خوشبختانه به پشتوانه و حمایت دولت، بودجه سه برابری در اختیار دهیاران در سال ۹۷ بوده است و غالب مسیر سیلاب‌ها بهبود و مقاوم سازی شده و در دستور کار بوده است.

انصاری با اشاره به روستا‌هایی که فاقد دهیاری و زیر نظر شورای بخش منطقه هستند تاکید کرد:هر چند روستا‌های فاقد دهیاری نسبت به بقیه روستا‌ها از بودجه کمتری برخوردارند، اما قطعا از بودجه‌های خاص خود بهره برده که هر ساله از طریق استانداری به فرمانداری و در نهایت به حساب مسئولین منطقه‌ای واریز می‌شود و تحت حمایت دولت، استانداری، فرمانداری و بخشداری‌ها هستند.

مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان تاکید کرد:قطعا دهیاران باهوش، روستای تحت مسئولیت خویش را با حداقل قیمت بیمه کرده اند تا در صورت بروز چنین اتفاقاتی بتواند خسارات ناشی از آن را از طریق بیمه پیگیری کنند.

این مسئول استانداری در ادامه به کمک دولت از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به مددجویانی که دچار حادثه و خسارت از بلای طبیعی شده اند اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری ربیع

  • 9 فروردین 1398
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011