معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

بهره برداری از ۴۰ طرح اشتغالزایی روستایی در کهگیلویه به مناسبت روز روستا

4 آبان 1395

به مناسبت روز روستا ۴۰ طرح اشتغالزایی روستایی در شهرستان کهگیلویه به بهره برداری رسید.

فرماندار کهگیلویه در این باره ذکر کرد : طرح کاشت گیاه دارویی به لیمو در روستای راک به نمایندگی از ۴۰ طرح به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه این طرحها در قالب اقتصاد مقاومتی و با حمایت صندوق کار آفرینی امید برای جوانان جویای کار ایجاد شده است افزود: سرانه این تسهیلات ۲۵۰ میلیون ریال از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.

وی اضافه کرد اعتبار  ۶ میلیارد ریالی تسهیلات واشتغالزایی ۹۵ نفر به این طرح ها اختصاص داده شد و گفت : در شش ماهه اول امسال از محل صندوق کار افرینی امید ۱۷۰ مورد تسهیلات قرض الحسنه به ارزش ۳۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

از آنجا که تسهیلات پرداخت شده در بخشهای کشاورزی،دامداری، خدماتی و تولیدی است افزود : از این تعداد ۹۵ مورد تسهیلات ۲۲ میلیارد ریالی در حوزه اشتغال پرداخت  و برای ۱۲۵ نفر نیز شغل ایجاد شده است.

همچنین مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گفت : اعتبار صندوق کار آفرنی امید استان در سال جاری ۳۳۰ میلیارد ریال است که این رقم اعتبار نسبت با سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

ارسلا حسن پور با توجه به اینکه در شش ماهه اول امسال بیش از هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات به ارزش ۱۹۰ میلیارد ریال در استان پرد اخت شده است،افزود : ازاین تعداد ۵۰۰ فقره تسهیلات به ارزش۱۲۰ میلیارد ریال در حوزه اقتصاد مقاومتی به متقاضیان پرداخت شده است.

حسن پور اضافه کرد :۷۰ درصد تسهیلات اقتصاد مقاومتی در حوزه روستاها برای ایجاد طرحهای روستایی در زمینه های دامداری،کشاورزی، تولیدی،صنایع دستی،گلخانه ای و زنبور داری پرداخت شده است.
وی از افزایش یک و نیم برابری تسهیلات پرداختی صندوق کار آفرینی امید تا پایان امسال خبر داد و گفت :از ابتدای امسال تا کنون با اجرای ۵۰۰ طرح اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی برای بیش از ۶۰۰ نفرجویای کار در استان شغل پایدار ایجاد شد.

  • 4 آبان 1395
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011