معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

تاسیس ۲۳۳ دهیاری در استان آذربایجان غربی

6 آبان 1395

به گفته معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور : تا کنون برای ۳۳ هزار و ۱۸۷روستا ی کشور مجوز دهیاری صادر شده است .

طی گفتگو با خبرنگاران سعیدرضا جندقیان اعلام کرد : : با صدور مجوز تاسیس دهیاری برای ۲۳۳ روستای متقاضی و واجدشرایط در استان آذربایجان غربی به امضای وزیر کشور، هم اکنون در مجموع ۳۳هزار و ۱۸۷مجوز دهیاری برای روستا ها در سراسر کشور صادر شده است.

وی افزود : تعدادی از روستاهای استان آذربایجان غربی که فاقد دهیاری بودند درخواستی از طریق استانداری ارسال کردند. پس از بررسی های صورت گرفته وزیر کشور به شرط خارج نبودن از محدوده شهرهای همجوار ، با تاسیس دهیاری در ۲۳۳ روستای این استان موافقت کرد و مراتب به استانداری این استان نیز ابلاغ شد.

جندقیان در ادامه گفت : به این ترتیب، تعداد مجوزهای دهیاری صادره برای استان آذربایجان غربی به یکهزار و ۹۳۸ رسید.

وی اضافه کرد: اگر روستائی واجد شرایط جمعیتی برای تاسیس مجوز دهیاری باشد، شورای اسلامی روستا باید به نمایندگی از اهالی روستا برای این امر اعلام آمادگی کند.

جندقیان خاطر نشان کرد :شورا و دهیاری از طریق جلب مشارکت عمومی و خیرین، نقش موثری برای کاهش هزینه های اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی روستا دارند.

جندقیان اشاره کرد نقش شورا و دهیاری در شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های توسعه ای محلی با بهره گیری از دانش بومی و دانش زیست در محیط قابل تامل می باشد.

وی تصریح کرد: در هماهنگی دستگاه های اجرایی و پیگیری امور آنها و تسهیل فرآیند انجام امور در سطح محلی دهیاری ها نقش موثری داشته و دارند.

معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به تبیین نقش قابل پیش بینی دهیاری ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت و نقش دهیاری ها در زمینه مدیریت و کاهش هزینه های مدیریت روستا را با اهمیت برشمرد.

طبق گفته جندقیان،دیگر نقش قابل پیش بینی دهیاری ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ، اهتمام در راستای ایجاد منابع درآمدی پایدار برای مدیریت روستایی می باشد.

وی همچنین افزود : دهیاری ها می توانند در خصوص توانمندسازی جامعه محلی از طریق برنامه ریزی و اجرای آموز ش های شغلی و مهارتی برای توسعه اشتغال در روستا و تشویق اهالی به راه اندازی صندوق های اعتباری خرد روستایی ایفای نقش کنند.

این مقام مسوول، معرفی فرصت های سرمایه گذاری روستا و شناسایی آنها و کمک به ایجاد و توسعه بازارچه های محلی و مرزی را از دیگر نقش های قابل پیش بینی دهیاری ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد.

به گفته وی ، از دیگر موضوعات مهمی که دهیاری ها باید برای آن برنامه ریزی کرده و طرح مشخصی داشته باشند کمک به توسعه گردشگری روستایی، اکوتوریسم می باشد.

جندقیان افزود : از دیگر نقش های قابل پیش بینی دهیاری ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بسترسازی برای توسعه مشاغلی که می توان از طریق فناوری اطلاعات آنها را انجام و توسعه داد و همچنین توسعه مشاغل دانش بنیان در روستا و بسترسازی برای برندسازی محصولات و تولیدات روستا می باشد

هم اکنون ۲۱میلیون و ۳۶۶ هزار و ۹۱۴ تن در ۶۱هزار و ۷۲۴روستا در کشور زندگی می کنند که ۴۳/۲۸درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

  • 6 آبان 1395
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011