معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

ولی طلعتی:به گزارش روابط‌عمومی صندوق بیمه

17 آبان 1395

ولی طلعتی:
به گزارش روابط‌عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، محمدرضا رستمی در نشست خبری خود با بیان این خبر به ارائه جزییاتی از افراد تحت پوشش این صندوق پرداخت و گفت: درصورت تصویب نهایی و ابلاغ و اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد، در سال جاری ۳۰ هزار نفر مشمول این طرح خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این طرح از سال ۹۳ مدنظر نمایندگان مجلس بوده است گفت: در دوره‌ای از زمان، طرح بازنشستگی پیش از موعد توسط نمایندگان تهیه و برای تایید به شورای نگهبان فرستاده شد که به دلیل دیده نشدن محل تامین بار مالی آن، توسط این شورا به مجلس و کمیسیون بهداشت بازگردانده شد.
رستمی ادامه داد: پس از این اتفاق بود که طرح بازنشستگی پیش از موعد در  هفته گذشته مجددا در مجلس مطرح شد و به تصویب رسید و حالا باید مجددا به شورای نگهبان برای تایید برود. طرحی که بر اساس آن در سال نخست بیمه شدگان صندوق در صورت سابقه پرداخت ۱۰ سال حق بیمه و داشتن ۷۰ سال سن می‌توانند بازنشسته شوند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تصریح کرد: بر اساس این طرح موضوع اعمال شرط سنی برای عضویت در صندوق مطرح می‌شود که در صورت تایید و تصویب نهایی آن، امکان عضو شدن افراد بالای ۵۰ سال از بین می‌رود.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه بار مالی ناشی از این طرح از اصل ۴۴ و هدفمندی یارانه‌ها تامین می‌شود گفت: شورای نگهبان باید این مصوبه را تایید و به مجلس بازگرداند و تا مجلس آن را به دولت و سپس دولت به صندوق بیمه اجتماعی ابلاغ کند تا آیین‌نامه اجرایی آن را تدوین کنیم.
رستمی در بخش دیگری از این نشست به پیشینه راه‌اندازی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اشاره کرد و گفت: این صندوق از سال ۱۳۸۴ تاسیس شده و از صندوق‌های چهارگانه وزارت رفاه است و بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر را به عهده دارد.
وی افزود: در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان هستند اما جامعه هدف صندوق شش میلیون خانوار است. با چنین شرایطی پیش‌بینی می‌کنیم دو میلیون خانوار تحت پوشش سایر صندوق‌ها باشند بنابراین دو میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار باقی می‌مانند که تحت پوشش هیچ صندوقی قرار ندارند و ما برای بیمه شدن‌شان تلاش می‌کنیم.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک بیمه اختیاری است گفت: متاسفانه بعضی از بیمه‌شدگان حق بیمه خود را به صورت مستمر پرداخت نمی‌کنند و همین موضوع باعث شده تا از مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار بیمه شده تحت پوشش صندوق، ۸۰۰ هزار نفر بیمه‌پرداز مستمر داشته باشیم.
رستمی سه خدمت بلندمدت مستمری بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی را خدمت‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دانست و گفت: در شرایط حاضر و پیش از تصویب طرح بازنشستگی پیش از موعد در صورتی که بیمه شده به ۶۵ سال سن رسیده و ۱۵ سال حق بیمه پرداخت کرده باشد مستمری بازنشستگی خود را از صندوق دریافت می‌کند.
وی با بیان اینکه ماهیت اختیاری بودن عضویت در این صندوق باعث شده است رشد کار و سرعت افزایش نرخ پوشش کُند شود، گفت: صندوق بیمه اجتماعی خدماتی از جمله بیمه بیکاری و بیمه درمان که برای افراد جذابیت دارند را ندارد اما در اصلاحیه و بازنگری آیین‌نامه صندوق، بیمه بیکاری، ایام بارداری و بیمه بیکاری و… دیده شده است که البته باید به تصویب برسد و مستلزم افزایش حق بیمه است.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ادامه داد: در حال حاضر حق بیمه صندوق.بیمه اجتماعی ۱۵ درصد سطح درآمد ماهانه روستاییان است که ۵ درصد آن را بیمه شده و ۱۰ درصد را دولت پرداخت می‌کند.
کارگزار ۵۲۰۷۲سلماس 

  • 17 آبان 1395
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011