معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

آغاز ثبت نام کاندیداهای شوراها

2 اسفند 1395

🌍 *30 اسفند آغاز ثبت نام کاندیداهای شوراها*

*مخالفت شورای نگهبان با اصلاح قانون انتخابات شوراها*

انتخابات شوراهای شهر آنقدر با مسیر پر پیچ و خمی روبه رو شده که هر روز گیج کننده تر می شود. این بار با وجود همه حدس و گمان در مورد احتمال آغاز ثبت نام انتخابات شوراها در هفته های ابتدایی اسفند بازهم خبرها وارد فاز متغیری شد.
شورای نگهبان مصوبه نمایندگان مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات را رد کرد تا تلاش نمایندگان برای تغییر زمان ثبت نام کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا به جایی نرسد. آن طور که محمدجواد کولیوند، رییس کمیسیون شوراها و عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا به خانه ملت گفته، شورای نگهبان به این مصوبه مجلس ایراد گرفته ولی هنوز از جزییات و علل ایرادهای آن خبری در دست نیست و قرار است امروز جزییات آن منتشر شود. در همین رابطه عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان هم به ایلنا گفته است: مصوبه اصلاح قانون شوراها که به شورای نگهبان ارجاع داده شد، دارای ایرادهایی بود که طبیعتا به مجلس ارسال خواهد شد تا اصلاحات را انجام دهند و بعداز انجام این موارد ما اظهارنظر خواهیم کرد. او هم به جزییات این ایرادها اشاره ای نکرده است. اما نکته مهم این است که به گفته کولیوند با توجه به ایرادی که شورای نگهبان به این مصوبه گرفته، مطمئنا این قانون به انتخابات سال ٩۶ نمی رسد. چه آنکه مجلس از فردا دوشنبه، وارد بررسی لایحه بودجه سال ٩۶ خواهد شد و تا پایان بررسی لایحه بودجه به این موضوع وارد نخواهد شد. کار بررسی بودجه ٩۶ تا هفته سوم اسفند ادامه خواهد داشت و تازه از آن زمان به بعد نمایندگان می توانند وارد دستورهای بعدی مجلس شوند و احتمالاایرادات شورای نگهبان درباره اصلاح قانون انتخابات را مورد رسیدگی قرار دهند. همان بازه زمانی که روزشمار انتخابات شوراها آغاز شده و عملااصلاحیه قانون انتخابات به آن نخواهد رسید.

*قرار است ٢۵ اسفند هیات های اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل شوند و ٣٠ اسفند تا ۶ فروردین ٩۶ ثبت نام کاندیداها انجام شود.*

منبع: رستاق آنلاین

  • 2 اسفند 1395
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011