معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

اقدامات نوروزی

16 فروردین 1396
اقدامات نوروزی

⭕️معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان: اقدامات نوروزی در روستاهای استان طی نوروز ۹۶ مورد توجه مسوولان کشوری و گردشگران قرار گرفت .

ابتکار استانداری گلستان در برگزاری جشنواره های فرهنگ و اقتصاد در روستاهای استان طی نوروز ۹۶ با استقبال گسترده هم استانی ها و مسافران و گردشگران مواجه شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با بیان این مطلب گفت: تا پایان روز ۱۱ فروردین، ۳۹ جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا در ۳۹ روستای گلستان برگزار شد و تا پایان فروردین ماه با برگزاری یازده جشنواره دیگر، شاهد برگزاری ۵۰ جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا خواهیم بود.

مهندس مروتی گفت: با برنامه ریزی اداره کل امور روستایی و شوراها استانداری و همکاری فرمانداری ها و بخشداری ها و دهیاری ها و شوراهای روستایی، جشنواره های مذکور با کیفیتی مطلوب برگزار شد و بعضا هر یک از این جشنواره ها با استقبال هزار تا سه هزار نفری مواجه شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: آنچه که به عنوان هدف اصلی از برگزاری جشنواره ها دنبال می کردیم معرفی ظرفیت های اقتصادی روستاها و اشتراک تجربیات کارآفرینی روستایی با توجه به شعار سال های ۹۵ و ۹۶ مقام معظم رهبری، افزایش شور و نشاط اجتماعی و همدلی و همگرایی بین روستاییان، و نیز حفظ و احیا میراث معنوی ریشه دار روستاهای استان اعم از آیین ها، بازی های بومی محلی، موسیقی سنتی، صنایع دستی و لباس های محلی، غذاها، شیوه معیشت، گویش و … بود.

مهندس مروتی اظهار داشت: خوشبختانه فعالیت ابتکاری استان گلستان در برگزاری جشنواره های فرهنگ و اقتصاد روستا مورد توجه معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری قرار گرفت و با تاکید مسوولان آن مجموعه مقرر شد سایر استان ها نیز به شیوه گلستان نسبت به برگزاری جشنواره های مشابه نوروزی اقدام نمایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: گردشگران و هم استانی ها با توجه به برگزاری روزی گاها سه تا پنج جشنواره در روستاهای استان، بعضا بسیار بیش از گذشته روستاها را برای حضور انتخاب کرده است . همچنین خوشبختانه علاوه بر اهالی روستاها و روستاییان مهاجرت کرده به شهرها در روستاها طی ایام جشنواره، شاهد حضور فراوان گردشگران و مسافران از اقصی نقاط ایران بعضا در جشنواره های برگزار شده در دورترین مناطق روستایی گلستان بودیم.

وی افزود: علاوه بر این در نوروز ۹۶ کمپ های روستایی در اقصی نقاط استان و ورودی روستاهای دارای جاذبه ها و … استقرار و علاوه بر معرفی و رهنمون ساختن گردشگران به سمت جاذبه های روستایی، فروش محصولات تولیدی روستاها، به ارایه خدمات لازم به گردشگران پرداختند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: از ماه ها پیش با برنامه ریزی دفتر امور روستایی و شوراها این معاونت و همکاری فرمانداری ها و بخشداری ها و نیز اقدام دهیاری ها و شوراها روستایی، برنامه ریزی برای راه اندازی ستاد نوروزی در روستاهای استان انجام و پیگیری لازم جهت زیباسازی و پاکسازی روستاها، ارایه خدمات لازم به مسافران و گردشگران، اجرای برنامه های فرهنگی اجتماعی ورزشی طی نوروز در روستاها انجام شده بود.

مهندس مروتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با این اقدامات امسال نوروزی متفاوت را در روستاها داشته و به سهم خود در راستای بهره مندی اقتصادی و فرهنگی روستاها از این ایام تلاش لازم را داشتیم . همچنین  خوشبختانه با استقبال بسیار مسافران و گردشگران و هم استانی ها، مسلما در ادامه مسیر نیز توجه لازم را به این بخش خواهیم داشت.

👇👇
https://t.me/joinchat/AAAAADx0XQSpaW3a7KTjNA 

  • 16 فروردین 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011