معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

روستای مرگ

4 خرداد 1396

هر چه به سمت الموت بروید به مرگ نزدیک و نزدیک تر می شوید. دور یا نزدیک شدن به آن فقط بستگی به این دارد که کدام راه را انتخاب کنید.
وقتی از تهران به سمت قزوین می روید پیش از رسیدن به این شهر کافی است به سمت راست بپیچید و به سمت قلعه الموت و دریاچه اوان حرکت کنید.

بعد از آنکه نخستین رشته کوه ها را در آن جاده باریک و پیچ در پیچ پشت سر گذاشتید، می رسید به تابلویی که می گوید برای رسیدن به مرگ باید از جاده اصلی خارج شوید و پس از چند کیلومتر می رسید به روستای مرگ (به کسر میم).

در آن جاده نام روستاهایی را خواهید دید که بسیار دور از ذهن هستند، اما مرگ چیز دیگری است چون تا وقتی نام آن را به انگلیسی نخوانید نمی فهمید که این راه به مرگ (به فتح میم) نمی رسد.
روستای مرگ

روستای مرگ مملو از حیوانات وحشی نظیر شاهین ،پلنگ ، کرکس و … است اما با این وجود یکی از جاذبه های گردشگری بسیار زیبای قزوین به شمار می آید.


روستای مرگ

برای کسانی که به منطقه ای دور از محل زندگی یا زادگاه خود سفر می کنند معمولا برخی از نام ها عجیب و غریب به نظر می رسد. اگر نگاهی به اطلس راه های ایران بیندازید و به نام روستاهای گوشه و کنار کشور توجه کنید، درمی یابید از این دست نام ها کم نیستند. خرگوش، گازورخان، جکیگور، گاوده یا کشمش تپه فقط چند نمونه از این نام هاست که هر کدام وجه تسمیه ای دارند و به دلیلی انتخاب شده اند؛ دلایلی که شاید غیراز ساکنان این روستاها، فرد دیگری از آنها خبر نداشته باشد. برخی از نام های دیگر هم وجود دارد که نه تنها ناآشنا و عجیب و غریب نیستند بلکه بسیار معروفند، ولی انتخاب آنها برای یک روستا در ایران، تعجب برانگیز است.
روستای مرگ مملو از حیوانات وحشی نظیر شاهین ،پلنگ ، کرکس و … است اما با این وجود یکی از جاذبه های گردشگری بسیار زیبای قزوین به شمار می آید.

  • 4 خرداد 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011