معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

معرفی روستای سرکولی

4 خرداد 1396
معرفی روستای سرکولی

روستای سرکولی از توابع شهرستان لالی استان خوزستان میباشد . بافت جغرافیایی این روستا کوهستانی بوده و به همین علت بیشتر مردم این روستا دامدار هستند . البته در کنار دامداری به شغل کشاورزی هم مشغول بوده که محصولات آن گندم و جو بصورت دیم هست . مردم این روستا بختیاری و به زبان لری بختیاری تکلم میکنن. در تابستان بعلت گرم شدن هوا مردم به استان
چهارمحال و بختیاری شهرستان کوهرنگ روستای قلاتک کوچ میکنن . مردم این روستا از طایفه بابادی تیره اولاد خسروخان و نام خانوادگی همه آنها خسروی بابادی میباشد .
دهیاری این روستا از سال ۱۳۸۷ تاسیس شده که از آن سال تاکنون آقای فروتن خسروی بابادی دهیار این روستا میباشد . در طول این هشت سال دهیاری ، مهم ترین کارهای صورت گرفته در این روستا عبارتند از احداث پل ، زیر سازی و بهسازی کلیه خیابانهای روستا که فقط یکی از خیابانهای روستا آسفالت نگردیده که آنهم تا آخر خرداد ماه با مشارکت دهیاری و بنیاد مسکن آسفالت میشود ، احداث غسالخانه ، احداث زمین ورزشی ، احداث جوی و جدول و کانالهای دفع سیلاب ها .
این روستا بعلت کوهستانی بودن از مناظر طبیعی بکری برخوردار هست که در فصل زمستان و بهار دل هر ببیننده ای را محو تماشای خودش میکند . همچنین وجود گل های بابونه و شقایق های وحشی و گل های رنگارنگ دیگر در فصل بهار ، بهشتی را در این روستا بوجود آورده که انگار براستی خدا یک قطعه از بهشت خودش را تقدیم این مردم کرده . در پایین دست این روستا سدی به ارتفاع ۱۴ متر احداث گردیده که با جمع آوری آب در پشت این سد ، همه ساله پرندگان مهاجری که از مناطق سردسیر می آیند این روستا را برای زمستان گذرانی خود انتخاب میکنند .
طبق آمار جمعیت این روستا در سال ۱۳۹۵ تعداد ۹۱ خانوار و ۳۹۴ نفر جمعیت میباشد .
جوانان این روستا علاقه فراوانی به ورزش فوتبال داشته که هر روز به این ورزش میپردازند و هر ساله این جوانان در شهرستانهای اهواز و لالی که به هر مناسبتی مسابقه ای برگزار گردد ، شرکت نموده و همیشه جزو دو تیم برتر این مسابقات هستند . از جوانان این روستا تاکنون دو نفر از آنها به تیم نفت مسجدسلیمان که در لیگ دسته یک کشور حضور داشته ، عضویت دارند . اسامی آنها علیرضا خسروی و حمزه خسروی (حدادی) ( کاپیتان تیم نفت در سال ۱۳۹۴ ).

استان: خوزستان
شهر: لالی
بخش: مرکزی
دهستان: سادات
نام دهیار:فروتن خسروی بابادی

 

  • 4 خرداد 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |


پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011