معرفی رایگان روستا راهکار مدیریت روستا

زندگی و معیشت عشایر نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی است

23 خرداد 1396
زندگي و معيشت عشاير نمونه‌اي از اقتصاد مقاومتي است

استاندار اردبیل با بیان اینکه زندگی و معیشت عشایر نمونه‌‌ای از اقتصاد مقاومتی است، افزود: خصوصیات اقتصاد مقاومتی مانند متکی بودن به خود و تولید و عدم وابستگی بیرونی از جمله ویژگی‌‌هایی است که در زندگی عشایر وجود دارد.


مجید خدابخش در جلسه شورای عشایر استان اردبیل با اشاره به اینکه مشکلات عشایر نیازمند این است که بصورت ریشه‌ای حل شود، خاطرنشان کرد: مدیرانی از دامن عشایر در استان هستند که باید توجه ویژه به حل مسائل عشایر داشته باشند، بطوریکه گاهی این سوال بوجود می آید که چرا به رغم وجود چندین مدیرکل‌ از جامعه عشایر هنوز مشکلات آنها پا برجاست.

استاندار اردبیل یادآور شد: عشایر بعنوان قشر زحمتکش باید مورد حمایت واقع شوند و ضروری است برنامه بلند مدت و جامع برای بهبود وضعیت زندگی و افزایش سقف درآمد عشایر استان تدوین شود‌.

وی با بیان اینکه عشایر خدمات شایسته‌ای برای استقرار نظم و امنیت در کشور انجام داده‌اند، یادآور شد: بسیاری از دستاوردهای امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در این منطقه مرهون رشادت‌ها و فداکاری‌های آنها است.

به گفته خدابخش، عشایر میراث داران و حافظان فرهنگ اصیل کشور هستند، بطوری‌که ‌امروزه مظهر و اوج اعتماد اجتماعی در جامعه عشایری دیده می‌شود و باید این فرهنگ غنی عشایری ماندگار شود.

عشایر استان از ۴۵ طایفه مستقل تشکیل شده که همه ساله در یک هزار و ۵۲۷ اوبا‌، ۵۲۷ قشلاق‌، ۲۳۷ ییلاق‌، هفت زیست بوم و ۵۱ سامانه زندگی می‌کنند.

  • 23 خرداد 1396
  • |
  • بدون دیدگاه
  • |

پشتیبانی و فروش

تلفن واحد پشتیبانی و فروش: 7000 15 35 011  داخلی 3 
همراه (مدیر فروش) : 2208 666 0911   

آدرس

مازندران بابل چهار راه نواب صفوی روبروی اشرفی 16 جنب گل و بلبل
تلفن و فکس: 7000 15 35 011